    From: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak najtaniej...
    Date: 28 Nov 2003 20:04:00 GMT
    Sender: r...@p...onet.pl@rafal.joint.eu.org

    fuck_it!_...@x...wp.pl news:bq84jg$lch$1@news.onet.pl

    > Jak mogę "nagiąć" prawo, żeby kupić winxp (może być he, obojętne) za
    > najmniejze pieniądze? proszę bez postów typu: linux jest lepszy...

    Jezeli koniecznie chcesz jezdzic za pieniadze maluchem zamiast za darmo
    mercedesem, to mozesz nabyc poprostu windows OEM.

    Wbrew temu co mowia na grupie niektorzy chydraulicy zmiana komputera
    polaczonego z OEM *jest* lamaniem prawa. Chociaz na szczescie nie zawsze, a
    dokladniej - kupujesz Windows OEM z dyskiem, pamiecia RAM, plyta glowna,
    CPU, itd (winXP home edition oem to ok. 450 pln).

    Wkladasz do PC zakupiona czesc i na tym samym PC instlaujesz windows.
    Windows od tej pory jest legalny na "TYM" komputerze.
    Co oznacza "TEN" komputer - definiuje plyta glowna.
    Mozesz zmieniac komputer np grafike, cd, itd itd, byle bys nie ruszal
    *plyty glownej*. Mozliwe nawet ze sama czesc z ktora kupiles win oem nie
    musi byc w komputerze, ale nie jestem pewien.
    Aha, plyte glowna mozna upgradowac w ramach gwarancji - wowczas ciagle
    komputer jest powiazany z ta licencja oem.

    Nie jestem pewien jak wyglada sprawa z uzadzeniami peryferyjnymi jak
    wlasnie myszki - najlepiej zadzwon do centrum informacji micro$hitu i sam
    zapytaj.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )