  • Data: 2010-12-03 21:13:14
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2010 20:31, Liwiusz pisze:
    > Prospołeczna, może i tak, ale socjalna?

    Zależy jak rozumiesz słowo ,,socjalna''.

    > Czyż dobrowolność dobrych
    > uczynków nie jest właśnie istotą chrześcijaństwa?

    Owszem, ale mamy inne czasy. Wyobraź sobie wioskę 2000 lat temu, w
    której wszyscy się znają, a do tego mniej lub bardziej są rodziną.
    Dziecków mają po dwanaścioro i ogólnie żyją sobie w socjalnej
    dobrowolnej symbiozie, bo jak ktoś chory albo stary, to go rodzina
    przygarnie. A jak babie mąż zemrze, to jeszcze wg Boskiego prawa ją
    poślubi jego brat. Ba! Nawet jak jej 12 braci zemrze kolejno jako mężów,
    to tyż se babka da radę, bo ją rabini w podpusze dla Jezusa użyją :D I
    wtedy Twoje słowa są piękne, wspaniałe.

    A teraz wyjrzyj za okno i zobaczysz tę wioskę 2000 lat później. Gdzie
    ludzie mają po 1,2 dzieci, a nie znają nawet sąsiadów z klatki. Gdzie
    Szatan napędził koło kapitalizmu i gdzie Boże prawa odeszły w niebyt, a
    naród wielbi Mamonę. I w tej globalnej mrówczej wiosce naród
    większościowo uznał, że dobrowolna prospołeczna symbioza będzie tworzona
    wbrew prawicowej gangrenie :-P

    > Socjalizm jako etyka europejska? Lenin wiecznie żywy...

    No właśnie, masz wypaczone pojęcie. Socjalizm to nie Lenin. Lenin to
    była dyktatura i zbrodnie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek