  • Data: 2010-12-03 21:34:57
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Ale w tym systemie szansę mają tylko bogatsi.

    Biedniejsi mogą się nadal ubezpieczać w ZUSie ;-)

    > Raczej kasa z podatków, a nie ZUSu.

    Właściwie to i tak jeden kocioł.

    > Oczywiście, że wypłacają.

    No tak, na takiej samej zasadzie, jak wówczas, gdy Twojej lokaty ktoś
    dostaje kredyt w tym samym banku :)
    Ale dobrze wiesz, że chodziło mi o coś innego.

    > ZUS się zapożycza, bo politycy zdecydowali że ludzie dostają większą
    > emeryturę
    > niż uskładane.

    Generalnie dlatego, że większe jest zapotrzebowanie na gwarantowane
    świadczenia (nie tylko emerytury), niż wpływy do kasy ZUS.
    A z próżnego nawet Salomon nie naleje.

    > W magiczne inwestowanie, to sorry - nie wierzę.

    Ja w magiczne też nie bardzo :)

    > Wysoko oprocentowane inwestycje są ryzykowne,

    Dlatego wybiera się opcję mniej ryzykowną, bezpieczniejszą, choć
    przynoszącą mniejszy zysk.

    > a cykle rynkowe nadal występują. Nie ma siły, żeby
    > takie masy kapitału były zawsze bezpieczne.

    Jak wszędzie i ze wszystkim.

    K.