  • Data: 2010-11-02 15:52:50
    Temat: Re: Jak mądrze sporządzić testament?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-02 14:02, f...@g...pl pisze:
    > Powiedzmy, że wybieram się na tamten świat :-) ale chciałbym, żeby to, co po
    > mnie zostanie, zagospodarowano zgodnie z moją wolą.
    >
    > Np. mam dwie córki i syna: Hesię, Melę i Zbyszka, żonę Anielę, z którą jestem
    > w separacji oraz kochankę Hankę. Majątek chciałbym zadysponować następująco:
    > - dla Hesi - pralkę,
    > - dla Meli - lodówkę,
    > - dla Zbyszka telewizor,
    > - dla Hanki komputer,
    > - dla żony Anieli nic.
    >
    > Jednak, oprócz majątku, mam też zobowiązania - dług pieniężny. Chciałbym, żeby
> [...]

    Zapisz w testamencie, że cały spadek ma przypaść Hesi, która
    jednocześnie będzie zobowiązana do wydania z majątku tych konkretnych
    rzeczy dla Meli, Zbyszka i Hanki, jednocześnie ich oraz Aniele
    wydziedzicz, pozbawiając prawa do zachowku (trochę te zapisy sie kłócą z
    wydziedziczeniem, al może przejść)

    Jeśli Hesia nie odrzuci spadku, to będzie to, co chciałeś, jeśli
    odrzuci, to trudno, na to nie ma wpływu.
    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez