  • Data: 2006-03-16 15:04:29
    Temat: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Od: "Ajgor" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R." napisał w wiadomości

    > no wlasnie w tym problem ze ludzie wychodza z zalzoenia takiego jak Ala,
    > zglosic na policje ktora ma setki podobnych spraw i sprawe olac, oczekiwac
    > skazania na podstawie samego oskarzenia bez materialu dowodowego.
    > Gdyby zaczeto edukowac ludzi, namawiac do pomocy policji, prowadzenia
    > wlasnych sledctw wowczas bylo by znacznie wiecej takich przypadkow.

    Jakie sa podstawy prawne prowadzenia sledztwa przez prywatna osobe w Polsce?
    Jak bede chcial kogos (ewentualnego swiadka) przesluchac to co mam
    powiedziec?
    "Chce pana przesluchac chociaz nie mam prawa". I on sie od razu zgodzi?

    Masz przyklad pomagania (autentycny znany mi osobiscie):
    Facet w autobusie zlapal za reke zlodzieja, ktory wlasnie wyciagal portfel
    jakiejs kobiecie z torebki.
    Zlodziej zaczal sie szarpac i uderzyl faceta w twarz. Facet mu oddal.
    Zlodziej wyszedl bez szwanku , a facet, ktory go zlapal dostal dwa lata w
    zawieszeniu za pobicie. I co panie prawniku? Moim zdaniem powinien dostac
    medal.