  • Data: 2021-01-25 01:51:16
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wygoglaj sobie hasło "oczywista omyłka pisarska".

    Odnoszę wrażenie, że argumentacja Roberta dotyczy nieoczywistych
    przypadkóoe i takie ma na myśli. Natomiast reszta jego rozmówców
    przyjmuje, że są one oczywiste, lub coś jest oczywistą pomyłką.

    Posuwając rzecz do absurdu, jak w "prawie" znajdzie się tekst, "możesz
    zabić murzyna" to nie ma bata aby policjant uniknął odpowiedzialności
    jesli to zrobi, rozkaz czy nie, ale w przypadkach mniej oczywistych
    będzie MZ działał na zasadzie ryzyka.

    Sąd w szczególności MZ oceni czy jako profesjonalista, policjant miał
    mocne podstawy przypuszczać, że przepis jest bezprawny. I pewnie będzie
    to inna miarka dla inspektora, a inna dla krawężnika.

    --
    Marcin