    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkial$pfn$1@gioia.aioe.org>
    <5ffe09cc$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm66i$kld$1@gioia.aioe.org> <5ffec5a2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmima$4ml$1@gioia.aioe.org> <5ffed981$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmoq3$132e$1@gioia.aioe.org>
    <5ffef811$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60041fce$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <600446d7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60045c41$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <60046250$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <xi4NH.1110$PKNd.627@fx28.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <1uNNH.358545$bhed.249826@fx10.ams1>
    <60083e11$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <eZ5OH.253432$5Uid.151550@fx05.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 21 Jan 2021 07:01:02 +0100

    > Tak, z poprawką, że być może nie więcej odwagi, a mniej ryzykują.
    > Przynajmniej na razie.

    Złamanie spiralne, nockę na komisariacie za miastem, lokatę na 30
    klocków... Niektórzy również pracę, bo wymagana jest niekaralność.

    > To nie są skutki jego działąń. To są skutki decyzji jego przełozonych.
    > Wyżej lub politycznych.

    Nie. To że ci na górze sobie na to pozwalają wynika z tego, że zawsze
    mają psy na społeczenstwo właśnie w formie policji.

    CMWPnYoYeM1S8DtT1dLcyf.jpg

    > No różnica jest taka, że Ty jakby wierzysz w bezwarunkową moralną moc
    > sprawczą stójkowego, a ja jestem realistą i staram się zrozumieć co nim
    > kieruje w tym okoliczności.

    Ale nie tu nic do rozumienia, bo zgadzamy się do tego co stójkowym
    kieruje. A ocena jego postępowania też w zasadzie jest jednoznaczna.

    > Nie znaczy, że to pochwalam, ale wiem, że
    > pewnie 70% społeczeństwa zachowałoby się na jego miejscu podobnie.

    Ale ja nie mówię, że nie. Po prostu jednoznacznie oceniam, że to co robi
    to jest zwykłe zeszmacenie się i tyle.

    > Mam wrażenie, że jakby z nimi siąść i obalić te 0,7l to zobaczyłbyś
    > trochę innych ludzi.

    Problem w tym, że tak jak pisałem na ulicy nie gadam z waldkiem a
    aspirantem waldemarem. To jest zresztą jeden z powodów dla którego w
    małych miejscowościach nikogo raczej nie pałowała. Bo tam aspiranta
    wademara wszyscy znają i waldek chodzi do sklepu, jego dziecko do szkoły.

    > Bardziej patrzę, jak się zachowują w innych
    > sytuacjach. Jak się jest kulsonem to się jest wszędzie, a nie tylko w
    > pracy, nie?

    Moim zdaniem każda praca w mundurze "ryje banie" nie ważne żołnierz,
    policjant czy nawet strażak. Nawet jak ciecia na bramce ubierzesz w
    mundur to czasami zaczyna mu odwalać;) Mam doświadczenia "pracowe" z
    mundurowymi - łącznie z pogadankami "na fajku". To że działasz w
    hierarchicznej strukturze po jakimś czasie rzeczywiście oducza większość
    samodzielnego myślenia i wyrażania poglądów. Co więcej bardzo często
    jest tak, że "ten chuj nad nim" wcale nie jest tam dlatego, że jest od
    niego mądrzejszy, ale był po prostu... większym chujem. Naprawdę nie
    jest to łatwa sytuacja i moim zdaniem trwale uszkadza psychikę - tam się
    po prostu stosuje instytucjonalną przemoc psychiczną. Dlatego jak młody
    gada że chce być strażakiem to mu to staram się wybić z głowy - o ile
    dam radę to do żadnej mundurówki nie pójdzie;)

    --
    Shrek