    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkial$pfn$1@gioia.aioe.org>
    <5ffe09cc$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm66i$kld$1@gioia.aioe.org> <5ffec5a2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmima$4ml$1@gioia.aioe.org> <5ffed981$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmoq3$132e$1@gioia.aioe.org>
    <5ffef811$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60041fce$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <600446d7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <60045c41$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <60046250$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <xi4NH.1110$PKNd.627@fx28.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <1uNNH.358545$bhed.249826@fx10.ams1>
    From: Kviat
    Date: Wed, 20 Jan 2021 17:10:53 +0100

    > Zasadniczo. to tylko chcę przez to wszystko powiedzieć, taki truizm
    > zresztą, że nic nie jest czarno-białe, więc o ile klasyfikacja tego
    > całego burdelu jest dość jednoznaczna, to nie ma co robić z jakiegoś
    > stójkowego nie wiem jakiego demona zbrodni przeciw wolności
    > obywatelksiej.

    Przecież właśnie siłą reżimów są służby.
    Te służby składają się m.in. ze stójkowych.

    Zrzucanie odpowiedzialności, czy usprawiedliwianie w stylu: co on biedy
    winien, że robi co mu każą prowadzi do absurdu, że nikt nie jest winny.
    Pewnie reżim sam się zrobił. Magicznie. Jakiś lokalny kacyk wymyślił
    sobie, że zostanie dyktatorem, zamachał różdżką i pyk - jest dyktatura i
    nie ma winnych - przecież on nikogo nie pałował i nie prześladował.

    Tak właśnie jest, ten szeregowy stójkowy wykonujący bezmyślnie rozkazy
    (albo z ochotą, bo i takich nie brakuje, co chętnie by tych "bezbożnych
    lewackich pedałów" skopali i bez rozkazu), to jest największy demon
    zbrodni, bo to ten stójkowy ma bezpośredni kontakt z obywatelem i to od
    niego zależy, czy obywatela spałuje, skopie, czy przeciąga po sądach bo
    tak mu ktoś kazał.
    Ten, który normalnych ludzi pałuje na rozkaz (ale twierdzi, że on wcale
    nie chce pałować, ale skoro mu kazali, to co on biedny ma począć) niczym
    się nie różni od tego, co pałuje z ochotą bez rozkazu.

    A oni niczym się różnią od takiego, który nie pałuje "ale rozumie" i ich
    usprawiedliwia, bo "taka służba", bo "sytuacja niejednoznaczna", bo nic
    nie jest "czarno-białe" i nie miał wyjścia i musiał pałować.

    Nie musiał. I sytuacja jest czarno-biała.

    Jeżeli ktoś nie widzi różnicy w pałowaniu faszystów nawołujących "śmierć
    pedałom" albo "żydzi do gazu" itp., a pałowaniem ludzi pokojowo
    demonstrujących przeciwko reżimowi (również przeciwko faszystom i
    przemocy!) i dla kogoś te sytuacje nie są czarno-białe, to dowód na
    porażkę systemu edukacji.

    > To nie jest kategoria bardzo zła policja.

    Czyli policjanci to dobrzy ludzie, a tylko system do dupy?
    Gdzieś już to słyszałem...

    > To jest
    > kategoria zeszmacenie i upodlenie służb.

    A te służby to przypadkiem nie składają się z ludzi?
    Jak to pogodzić, że dobry człowiek daje się tak bezwolnie zeszmacić i
    upodlić?
    Przecież nikt nie twierdzi, że mają zwyzywać i dać w mordę przełożonemu
    za rozkaz niezgodny z prawem. Jest co najmniej kilka sposobów żeby
    odmówić (zgodnie z prawem!) wykonywania rozkazów niezgodnych z prawem.
    Wystarczy chcieć. A skoro nie chcą...

    > I co ważne, nie jest to
    > samoupodlenie.

    Jeżeli policjant po cywilnemu pałuje pokojowo protestujące kobiety, a
    inni policjanci nie reagują i nic z tym nie robią, stoją obok i patrzą,
    albo później to usprawiedliwiają, i to nie jest samoupodlenie, to ja już
    nie wiem co nim jest.
    I to samo można powiedzieć o wlepianiu ludziom niezgodnych z prawem
    mandatów.
    Nie jest pewien czy zgodnie z prawem - nie wlepia mandatu, a nie, że
    skoro nie jest pewien to wlepia, albo kieruje sprawę do sądu, bo nic nie
    jest czarno-białe. Zwalanie winy na zły system, to pomyłka. To nie
    system pałuje normalnych ludzi, tylko inni, konkretni ludzie.

    Pozdrawiam
    Piotr