  • Data: 2007-08-10 22:49:09
    Temat: Re: Integracja baz danych a prawo autorskie
    Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moim zdaniem nie naruszasz żadnych praw - jako użytkownik bazy masz prawo do
    odczytu/zapisu - zależnie od uprawnień. Jeżeli tych uprawnień nie zmieniasz
    w sposób nielegalny po prostu działasz jak "zwykły" użytkownik.Chyba, że
    licencja tego programu przewiduje dostęp do danych (odczyt lub zapis)
    wyłącznie przez własne programy. Ale i w tym przypadku samo stworzenie
    narzędzia nie powoduje naruszenia warunków licencji. W takiej sytuacji
    licencję może naruszyć użytkownik Twojego programu. Moim zdaniem to trochę
    tak jak z programem do kopiowania płyt. Prawa nie narusza autor programu
    tylko ten, kto tworzy nielegalne kopie. Ale można tworzyć kopie płyt, przy
    których nie ma ograniczenia w postaci zakazu kopiowania. Nie jestem
    prawnikiem, więc moje wywody są oparte jedynie na przypuszczeniach ;)

    Jacek