  • Data: 2016-03-18 12:51:15
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 16 marca 2016 17:36:04 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

    > (...)

    > Oszacuj, ile jest kanałów wentylacyjnych w bloku z wielkiej płyty, a nawet
    > w budynkach stawianych obecnie. Oszacuj koszt wszystkich czujników ze
    > zdalnym powiadamianiem i koszt tego powiadamiania.
    > Oszacuj koszt utrzymania takiego systemu - czujniki (miliony w skali
    > kraju), ich utrzymanie i serwis, system analizujący te miliony powiadomień.
    > ZRE oszacował, że koszt dla jednego licznika prądu ze zdalnym odczytem, to
    > ok. 2,50 PLN miesięcznie dla każdego abonenta (twierdzenie, że wymiana
    > liczników jest darmowa to jak widać nieprawda).

> [...]

    Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
    wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

    Twój pogląd jest o tyle mylny, że to nie serwer
    kontroluje urządzenia ale to właśnie urządzenia
    wysyłają alarm na serwer np. takiego numeru 112
    a ty patrzysz na to od dupy strony, że 112 ma sprawdzać
    cały czas czujniki czy nie wykryły gazu.

    Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
    chatach rolników aby się nie potruli czadem.

    Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
    że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
    szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
    ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

    Andrzej.