  • Data: 2016-03-16 17:35:59
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2016 o 09:36 <n...@t...net.pl> pisze:

> [...]

    (...)

    > Czujniki takie warto zastosować w kanałach wentylacyjnych,
    > one mają informować o stanie zagrożenia budynku, zaś nieszczelność
    > indywidualną wystarczyłoby sprawdzać raz na 3 lata a nie co rok.

    Oszacuj, ile jest kanałów wentylacyjnych w bloku z wielkiej płyty, a nawet
    w budynkach stawianych obecnie. Oszacuj koszt wszystkich czujników ze
    zdalnym powiadamianiem i koszt tego powiadamiania.
    Oszacuj koszt utrzymania takiego systemu - czujniki (miliony w skali
    kraju), ich utrzymanie i serwis, system analizujący te miliony powiadomień.
    ZRE oszacował, że koszt dla jednego licznika prądu ze zdalnym odczytem, to
    ok. 2,50 PLN miesięcznie dla każdego abonenta (twierdzenie, że wymiana
    liczników jest darmowa to jak widać nieprawda).

    Pomysł na tyle genialny, że o gimnazjaliście z taką koncepcją
    powiedzieliby w TV, że geniusz. Dodaj do tego aplikację na smartfona -
    powiedzą, że "podbije świat".
    Taka moda teraz - "Polak potrafi" :)

    > Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
    > czy tam też co rok?

    Ciekawi mnie, _gdzie_ mieszkasz, skoro pytasz o UE???

    --
    Trefniś