    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 12 May 2012 12:33:15 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Identyczne imiona dzieci

    On Sat, 12 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > [...] faktycznie pierwszy raz słyszę te określenie.

    Dobra, podsumowujemy.
    - nie wiesz jak działa rezerwacja lotnicza
    - wiesz, że występuje "zakaz przekazywania"
    - zdajesz sobie sprawę że takie cós, skoro występuje powszechnie,
    jest zapisywane w regulaminie
    - nie powoduje to zastanowienia i uważasz że "obejscie" tego warunku
    jest doskonałym pomysłem
    - w ramach dyskusji okreslasz je mianem "durnego"
    - jak to mawiaja, "pięknie" ;)

    > Bosko, czyli sprzedaje coś, czego nie ma i z kasy jednych funduje loty innym.

    Tylko o ile nie chca leciec, wbrew umowie która podpisali.
    Jak chca leciec - patrz niżej.

    > Normalnie czad... I ty mówisz, że to jest normalne?

    Zdefiniuj "normalnosc", bo z tym jest poważny problem.
    Uważasz, że istotna większosc pasażerów, która wybiera wersję
    z overbookingiem jest "nienormalna"?
    No w sumie... ja się nie mieszam, podobne pytania i wnioski
    mozna wyciagać np. wobec kupowania najtańszego chińskiego
    towaru.
    Co to zmieni, jesli własnie on "ma wzięcie"?

    > A co, jak jednak wszyscy będą chcieli polecieć?

    Może przeczytaj:
    http://www.tur-info.pl/p/ak_id,42565,,overbooking,pr
    aktyka,przewoznik_lotniczy,rezerwacja,samolot,miejsc
    a,w_samolocie.html

    Nic, albo dostaniesz "biznes klas", albo hotel i wałówkę.
    Wersja z wydaniem biletów na inny lot (np. "trochę dookoła" też
    nie jest zabroniona.
    Wsadzić Cię do przedziału bagażowego raczej się nie zgodza ;)

    > Wg mnie bilet powinien kosztować tyle ile kosztuje lot.

    Jasne.
    A jak się trafi lot z 35% wykorzystania miejsc, to przewoznikowi
    dopłatę fundujesz Ty ;)
    Bilet kosztuje tyle, żeby się *srednio* opłacało.
    I teraz, jak się okazę że przy ofercie "360 zł z overbookingiem
    albo 420 zł bez overbookingu" istotna większosc pasażerów wybiera
    pierwszy bilet, pozostaje albo w ogóle zrezygnować z oferty bez
    overbookingu, albo skończyć na ofercie "...albo 760zł bez overbookingu".

    > A jak rezygnuję, to
    > powinienem móc oddać bilet i odzyskać kasę, chyba że nikt w to miejsce się
    > nie zgłosi.

    Zwróć uwagę na słowa "częsta praktyka".
    Czytasz regulamin lotu i już.
    Myslisz, że wzmianka o Condorde to był *tylko* dowcip? ;)
    Tak, wiem, przyjdziesz np. z pretensjami że takie loty sa w nieco
    innej półce cenowej a Tobie by pasowała "tania linia", ci zas
    wersji bez overbookingu nie maja wcale... co ja Ci na to poradzę.

    > Stosując twoją technikę

    Nie wazelinuj mi tak, tę technikę wymyslono i zastosowano dużo
    wczesniej niż wszyscy obecni na grupie pojawili się na swiecie.
    "tak po prostu się robi".
    Jeszcze raz i powoli, bo widzę że występuje to samo zjawisko
    które dotyczy przepisów: opisuję Ci *JAK JEST*.
    To nie ma NIC WSPÓLNEGO z moimi opiniami na temat tego, czy
    uważam że tak jest dobrze czy zle.

    pzdr, Gotfryd