  • Data: 2021-02-10 10:06:32
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1tvuv7s773d2d$.twci1aaicl9e.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Tue, 9 Feb 2021 13:22:41 +0100, J.F. napisał(a):

    >To jest kłamliwe twierdzenie. Świat nie miewa cech psychicznych :)
    >Ludzie je mają.

    Ten tego ... swiat to my :-)

    >I wtedy byli okrutni. Lecz był powód - było mało jedzenia.

    No nie wiem. Po zniwach tez byli okrutni.
    A co okrucienstwo zmieni w kwestii jedzenia ?

    Owszem, jak ktos komus ostatnia kromke chleba ukradnie, to nie dziwne,
    ze domaga sie powieszenia i publicznych tortur.
    Kromka moze byc zreszta symboliczna - spichlerz pelny, ale na
    przednowek zabraknie.

    A moze po prostu telewizji nie bylo, kina nie bylo, to choc publiczna
    egzekucja byla rozrywka :-)

    no i spojrzmy na Rzym - obywatele domagali sie krwawych igrzysk, a
    przeciez chleb mieli ...

    >Dziś mamy pierwsze w historii czasy kiedy (przynajmniej w
    >naszej sferze cywilizacyjnej) kiedy od klikudziesięciu lat nie ma

    I ludzie maja za duzo wolnego czasu, wiec sie duperelami zajmuja :-)

    >problemu głodu. Więc nie ma powodu byśmy byli okrutni, choć
    >zachowaliśmy
    >pełną zdolność do tego.

    Hm, jak popatrzec np na niewolnictwo ... przeciwnicy pojawili sie pare
    wiekow temu.

    > Jeśli ktoś nie wierzy, niech popatrzy na
    >subkulturę preppersów. Zbroją się aby w razie draki zabijać za
    >bochenek
    >lub konserwę. I zapewniam was że i wy, gdyby ktoś rabował wam
    >ostatnie
    >jedzenie, bylibyście zdolni zabić.
    >Nie odnoszę się w tej wypowiedzi do przypadków patologicznego
    >okrucieństwa, to margines.

    Czy taki margines ... czy skuteczne prawo ?

    J.