  • Data: 2019-03-06 00:01:47
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > Nawet jesli nie sa to zapisane JPG w osobnych plikach,
    > to skoro obraz tak skacze, to znaczy, ze w strumieniu sa osobne
    > obrazki.

    Każda ramka jest de facto obrazkiem tyle, że mniej lub bardziej pełnym
    bo brakuje w nim tego co jest w poprzedniej lub kolejnej ramce. Skakanie
    wpływa na to ile się zmienia więc co prawda możesz argumentować, że
    zmienia się wszystko ale wymaga to pewnych założeń - taka argumentacja
    jest jedynie poprawna jeśli kompresja międzyklatkowa jest wyłącznie
    pomiędzy pełnymi obszarami klatkek, co jest MZ nieprawdą. W sytuacji
    dynamicznej zmiany pomiędzy klatkami są albo wynikiem zmian w statycznym
    kadrze, albo w zmianą kadru (przesunięcia X-Y) albo obu. W tym pierwszym
    wypadku nadal mamy statyczną część (poza ektremalnymi sytuacjami), w
    drugim rowniez, ale nie zgadza się już X i Y nie? To przesunięcie XY
    jest uwzględniane, a dalej już leci normalnie. Zarzuć goglu "Motion
    search" video codec. ZCWidze, to algorytmy nawet nie rozróżniają tych
    2ch scenariuszy, a starają się wykrywać zmiany (ruch).

    > No i ciekawe - zapisali to jako obrazki, czy zrobili kompresje typu
    > H.264 dla np co 10-tego obrazka z kamery.

    Zapisali strumień, czyli np. jeden pełny obrazek co 28 niepełnych.

    > Ale jak widac - sa rejestratory, w ktorych obraz nie skacze, i sie
    > chwala 25 kl/s.

    Kompletnie nie rozumiem, jak możesz nadal nie rozumieć, że ilość klatek
    na sekundę ma tu dokładnie zerowe znaczenie. I nie wiem już jak Ci to
    wytłumaczyć skoro poprzedie tłumaczenia nic nie dały :)

    --
    Marcin