  • Data: 2019-03-06 01:05:19
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i tu jest kolejna sprawa - male przesuniecia szuka sie szybko, duze
    > ... to jest kosztowne.

    To się zgadza i nikt nie twierdzi, że takie skoki sprzyjają kompresji,
    ale jednak jest ona MZ nadal znacząca. Częściowo może to też wynikać z
    faktu, że przed tą międzyklatkową kompresją idzie też zapewne kompresja
    typu jpeg (odwróconych kosinusów czy jak jej tam). Efektem tej kompresji
    jest to, że całe obszary się ujednolicają - gdzieś były 64 różne
    piksele, teraz wszystkie są takie same. Nie na darmo te dekodery mają
    ustawialną jakość wynikową gdzie na jednym końcu jest masakra (duża
    kompresja) a na drugim placebo (brak kompresji).

    Jak Ci bardzo zalezy to mogę zrobić prosty eksperyment i wziąć jakąś
    dynamiczną scenę, (ro)złożyć ją na obrazki i zapisać z różnym kodowanie.
    Albo lepiej powiedzieć Ci jak to zrobić? :) Masz jakiegoś Linuksa na
    chodzie?

    > Choc akurat ... kamera nadal dostarcza klatki czesto - mozna sledzic
    > jak sie cos przesuwa, a tylko zrzucac co 10 klatek.

    Można, bo to w sumie bez znaczenia czy robi 1 zdjecie na s. czy 25 a
    wybieramy co 25.

    > Byc moze ... czyli np jeden pelny obrazek co 14s, a co pol sekundy
    > niepelny ...

    Np.

    > Ja to rozumiem, tylko
    > -duze zmiany obrazu, ktore zachodza w czasie dluzszego czasu,
    > powoduja, ze metody kompresji miedzyramkowej sa mniej efektywne,

    Mniej relatywnie do własnych możliwości, ale niekoniecznie do braku
    kompresji międzyklatkowej w ogóle.

    > -co moze powodowac, ze nawet nie starali sie ich wdrozyc.
    >
    > Nawet masz stosowny standard M-JPEG.

    Dosyć historyczny. Natomiast jak czyimś celem jest perfekcyjnej jakości
    zdjęc to w drugą stronę też się tak łatwo faktycznie nie da. Mam kilka
    kamer poklatkowych, które sobie rejestrują chmurki i inne podobne
    rzeczy. Krajobraz, sceny generalnie statyczne. Taka kamera robi jedno
    zdjęcie co 10s i zapisuje do pliku. 6:30 do 19:00, ca 4500 zjęć na dobę
    na kamerę i zżera ca 10-12GB miejsca na dysku. Pomyślałem sobie, że będę
    te zdjęcia przechowywał jako film. Złożę je h265 a potem jak będzie
    potrzeba rozłożę. No i nie da się. Jakakolwiek sensowna kompresja
    (powiedzmy do 3-5GB) widać wyraźnie utratę jakości w porównaniu z
    oryginałami. W szczegółach, ale zawsze.

    --
    Marcin