  • Data: 2008-10-15 21:11:59
    Temat: Re: Hydraulicy i odpowiedzialność za szkody
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    skx pisze:
    > Witam,
    >
    > W tym tygodniu jest w moim bloku akcja wymiany wodomierzy. Niestety, firma
    > która się tym zajmuje nie jest najlepsza i przy okazji, w efekcie działań
    > jej pracowników, zalane zostało kilka mieszkań, w tym moje.
    >
    > Zniszczona została przede wszystkim wnęka, wyłożona, dla izolacji,
    > styropianem, na którym położona jest tapeta i wykończona drewnem.
    > Drewniane elementy jeszcze się pewnie nadadzą. Wcześniej również jeden z
    > hydraulików naderwał tapetę w tej samej wnęce.

    Wszelka zmiana oryginalnej zabudowy szachtów z instalacjami jest
    wykonywana na własne ryzyko, chyba że masz pozwolenie ze spółdzielni.

    Hydraulik nie jest Copperfieldem, i żeby wymienić wodomierz musi mieć
    odpowiednio dużo miejsca.

    > Jak najlepiej (a także najprościej i możliwie najwyżej) wycenić swoje
    > szkody oraz jakie kroki (i w stosunku do kogo; zleceniodawcą jest
    > dyrekcja mojej spółdzielni) podjąć, żeby uzyskać rekompensatę?

    policz czy twoje ewentualne szkody są wyższe niż ponadnormatywne koszty
    hydraulika spowodowane utrudnieniami przy wymianie.

    > Aha, pracownicy firmy narzekali na zastaną instalację, a nie chciałbym
    > utknąć w jakiejś przepychance między administracją i wykonawcą.

    To lepiej dalej siedzieć cicho i wyprostować instalacje

    Narzekania na instalacje mogły być spowodowane:
    - uszkodzonymi lub brakiem plomb
    - nieopomiarowaniem podejścia do spłuczki
    - niewłaściwym zamontowaniem wodomierzy