eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHolowanie - czy w ogóle jest możliwe? › Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Date: Mon, 20 Sep 2010 13:02:24 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 19
    Message-ID: <i77f05$5up$1@news.onet.pl>
    References: <7...@n...onet.pl>
    <i74iom$5fl$1@node1.news.atman.pl>
    <4c960d02$0$21011$65785112@news.neostrada.pl> <i75988$c37$1@news.onet.pl>
    <i759pt$dd0$1@news.onet.pl> <4c9637c4$0$21006$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <i76ug9$22h$1@news.net.icm.edu.pl> <i76vc6$om9$1@news.onet.pl>
    <4c973091$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c973cd8$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs16138.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1284980550 6105 87.96.63.10 (20 Sep 2010 11:02:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2010 11:02:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Thunderbird/3.1.4
    In-Reply-To: <4c973cd8$0$22816$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100919-1, 2010-09-19), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:653581
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-20 12:52, Maddy pisze:


    > Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
    > kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
    > - że ABS wydłuża drogę hamowania.
    > W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
    > pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
    > takiego działania.

    Nie jest to takie logiczne, na ile się wydaje. Przede wszystkim ABS
    zapobiega zablokowaniu się kół. Na nieśliskiej nawierzchni droga
    hamowania jest przez to dłuższa, ponieważ szybciej wyhamujemy blokując
    całkowicie koła, niż hamując pulsacyjnie. Ale jeśli porównamy mokrą
    drogę, oblodzoną, to hamowanie pulsacyjne da krótszą drogę zatrzymania
    niż zablokowanie kół.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1