  • Data: 2012-04-21 09:09:41
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Czeslawek <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytałes o przepis z KC. W przypadku konsumenta ten przepis jest
    > uchylony, bezwzględnie.
    Właśnie poszukuję tego z czego wynika to, że ten przepis nie może być
    stosowany przez konsumenta.
    > Ale to nie oznacza, że w przypadku konsumenta miałaby nie działać
    > gwarancja!
    > Gwarancja jak najbardziej jest, ale *W OPARCIU O INNE PRZEPISY*.
    W oparciu o jakie przepisy działa gwarancja dla konsumenta?

    > No i co, w tej gwarancji masz zapis że "obowiazuje jedynie
    > w oparciu o przepisy 581 KC" czy jak?
    > (zaraz oberwiesz pytaniem, po co KC wyciagałes ;))
    Liczyłem na to, że uda mi się przekonać gwaranta, że zapisy gwarancji
    nie mogą być sprzeczne z zapisami polskiego prawa, tj. KC.

    > No to teraz pytanie, co gwarancja na to (na przypadek naprawy),
    > bo żaden przepis nie zabrania, aby gwarancja się "przedłużała".
    W gwarancji jest napisane, że na części wymienione gwarancja obowiązuje
    do końca podstawowej gwarancji lub obowiązuje do trzech miesięcy od
    wymiany tych części jeśli gwarancja podstawowa kończy się wcześniej.
    > Zwróć uwagę, że w przypadku gwarancji z KC również nie biegnie
    > ona od nowa co do zasady, lecz tylko w konkretnych przypadkach.
    > To musi być "istotna naprawa", a nie jakakolwiek.
    Wiem, że naprawa musi być istotna. Gdzieś nawet wyczytałem, że jakiś sąd
    orzekł, iż istotną usterką jest taka usterka, która uniemożliwia
    korzystanie z zakupionego przedmiotu. Natomiast usterka nieistotna
    jedynie utrudnia korzystanie z tego przedmiotu.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek