  • Data: 2012-04-21 16:59:46
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Apr 2012, Roman Rumpel wrote:

    > A jednak myli, bo:

    > I o to mi właśnie chodziło. Art 581 dotyczy gwarancji, a nie rękojmi, a zatem
    > niewłaściwa była odpowiedź, ze art 581 nie obowiązuje sprzedawcy,

    Powoli i wyraznie:
    Ta odpowiedz BYŁA WŁASCIWA.

    Pytanie które PADŁO, to było pytanie o KC 581.
    Ten przepis jest bezwzględnie uchylony przy sprzedaży konsumenckiej,
    link (jeszcze działajacy) podałem, cytat brzmi:
    "4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny"

    W komentarzach pojawiła się *pózniej* "gwarancja".
    A to nie jest to samo, co "gwarancja w rozumieniu KC"!
    Po prostu przywołana ustawa "konsumencka" wprowadza odmienne
    uregulowania, uchylajac rozdział KC (o gwarancji) i tyle.
    W zamian sa "inne plusy" gwarancji (prawo do powołania się na reklamę).

    > w przypadku
    > sprzedaży konsumentowi. No może o tyle właściwa, ze dotyczy "gwarancji
    > producenta"

    Nie, ważne jest że "gwarancja" działa. Nie kłócimy się o to kto jej
    udziela :)

    Ale NIE DZIAŁA "gwarancja wg art.581 KC".
    Taki drobiazg, który zaakcentowałem.

    > gwarancji producenta, a zatem ma roszczenie do sprzedawcy o załatwienie
    > sprawy zgodnie z gwarancją, a nie z tytułu niezgodności z umową. Art 581 jak
    > najbardziej ma zastosowanie

    Najwyrazniej tego nie chcesz łyknac, ale powtórzę: art. 581 NIE MA
    ZASTOSOWANIA.
    Mimo, że mowa o gwarancji, a nie "niezgodnosci".

    pzdr, Gotfryd