  • Data: 2012-04-21 21:14:56
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Apr 2012, Roman Rumpel wrote:

    > W sumie ciekawe, czemu mi w głowie tkwiło, że uchylone są przepisy o rękojmi,
    > a te o gwarancji nie.

    Może z powodu nazwy - "niezgodnosc zastapiła rękojmię" była masowo
    w prasie oraz (była) przyczyna niejednego flejma na newsach, zas
    "gwarancja zastapiła gwarancję" jakos tak mało przekonujaco wyglada :)

    Swoja droga, ciekawie jest, jesli w gwarancji będzie zapis *umowny*:
    "stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego", ktos ma pomysł?
    Z jednej strony, można argumentować że w innej ustawie jest iż
    "nie stosuje się przepisów art.518".
    Ale z kolei żaden przepis nie zabrania ustanowienia *takiej samej*
    tresci w zapisie gwarancyjnym, czyli (przez niektórych nie wiadomo
    czemu krytykowanym ;>) "przepisywaniu kodeksu do umowy".
    Kolejne pytania będa więc brzmiały, czym się różni:
    - zapisanie w gwarancji "w razie wymiany okres gwarancji biegnie
    na nowo [z dokładnoscia do literalnego przepisania 518KC, tyle
    że nie chce mi się]"
    - zapisanie w gwarancji "stosuje się przepisy art.518KC"
    - zapisanie w gwarancji "stosuje się przepisy KC o gwarancji",
    z dokładnoscia do faktu iż zajmujemy się w konkretnym przypadku
    tym co zapisano akurat w 518KC.

    Ma ktos pomysł na rozwikłanie "od ręki", jaka miałaby być podstawa
    uchylenia jednej lub drugiej strony argumentacji?

    Oczywiste (dla mnie) jest, że pierwsza forma ("przepisanie kodeksu")
    *byłaby* skuteczna.

    pzdr, Gotfryd