  • Data: 2012-04-21 11:28:12
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie myli.

    A jednak myli, bo:

    > Tyle, że wygooglanie "niezgodnosci" wprost pokazuje, że niezgodnosc
    > *NIE* uchyla gwarancji, a jedynie oznacza również stosowanie
    > innych regulacji dotyczacych gwarancji, niż te z KC.
    > De facto "niezgodnosc" zastępuje własnie rękojmię.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    I o to mi właśnie chodziło. Art 581 dotyczy gwarancji, a nie rękojmi, a
    zatem niewłaściwa była odpowiedź, ze art 581 nie obowiązuje sprzedawcy,
    w przypadku sprzedaży konsumentowi. No może o tyle właściwa, ze dotyczy
    "gwarancji producenta" a w praktyce dotyczy osoby, która udziela
    gwarancji. W tym przypadku pytający wyraźnie pisze, ze wykupił u
    sprzedawcy przedłużenie gwarancji producenta, a zatem ma roszczenie do
    sprzedawcy o załatwienie sprawy zgodnie z gwarancją, a nie z tytułu
    niezgodności z umową. Art 581 jak najbardziej ma zastosowanie

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich