  • Data: 2012-04-20 22:37:27
    Temat: Re: Gwarancja w kodeksie cywilnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Apr 2012, Czeslawek wrote:

    > Ale w KC brak jest chyba zastrzeżenia, że przepisy gwarancji nie stosuje się
    > do osoby fizycznej.

    > Ale przepisy niezgodności z umową są dla mnie niekorzystne.

    Wygooglanie "niezgodnosci" nie jest tożsame z uchyleniem gwarancji.

    "Grupowisz dostaje odpowiedz do tego o co pytał, nie do tego o czym
    myslał", znasz to? (już znasz :>)

    Pytałes o przepis z KC. W przypadku konsumenta ten przepis jest
    uchylony, bezwzględnie.
    Ale to nie oznacza, że w przypadku konsumenta miałaby nie działać
    gwarancja!
    Gwarancja jak najbardziej jest, ale *W OPARCIU O INNE PRZEPISY*.

    > Wykupiłem u sprzedawcy przedłużenie gwarancji producenta do 3 lat.

    No i co, w tej gwarancji masz zapis że "obowiazuje jedynie
    w oparciu o przepisy 581 KC" czy jak?
    (zaraz oberwiesz pytaniem, po co KC wyciagałes ;))

    > przed upływem tych 3 lat gwarancji sprzęt zaliczył awarię, którą naprawiono.
    > Niestety 3 miesiące po upływie gwarancji ta awaria wystąpiła ponownie.

    No to teraz pytanie, co gwarancja na to (na przypadek naprawy),
    bo żaden przepis nie zabrania, aby gwarancja się "przedłużała".
    Zwróć uwagę, że w przypadku gwarancji z KC również nie biegnie
    ona od nowa co do zasady, lecz tylko w konkretnych przypadkach.
    To musi być "istotna naprawa", a nie jakakolwiek.

    pzdr, Gotfryd