eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancjaRe: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.t
    pinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Sun, 04 Jan 2004 03:38:19 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 57
    Message-ID: <o...@4...com>
    References: <l...@4...com>
    <bstfp0$qel$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@4...com>
    <bsutij$6g8$1@inews.gazeta.pl> <bt23qh$rdr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bt2ktg$e25$1@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bt7gvo$d18$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: wi130.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1073183914 2241 80.54.45.130 (4 Jan 2004 02:38:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Jan 2004 02:38:34 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:185479
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Nie potwierdzam praktycznie :) (tj. potwierdzam przypadek odwrotny,
    >> właśnie HDD '3 letni' - serwis dostawcy wręczył... najbliższy większy :)
    >> dysk który miał '3-letnią' !)
    >> Gwarancja "gospodarcza" IMHO nie różni się od gwarancji "konsumenckiej",
    >> więc jeśli konsumentowi przysługują 3 lata - to i "pośrednikowi" tyle
    >> przysługuje.
    >> Gorzej ze "zgodnością" - nie chce mi się przekopać ustaw konsumenckich
    >> (KC przekopałem, bez skutku :[) - ale wydaje mi się że "gdzieś" widziałem
    >> iż "sprzedawcy konsumenckiemu" :) przysługuje roszczenie od tego od
    >> kogo kupił wadliwy towar.
    >>
    >> pozdrowienia, Gotfryd
    >> (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)
    >
    >Oczywiscie zgadzam sie ze wystepuja takie sytuacje. Ja natomiast napisalem
    >jak jest w praktyce (w przewazajacych sytuacjach ktorych bylem swiadkiem).
    >Jezeli sie powalczy to ofkoz wyegzekwuje sie swoje prawa. Natomiast jest
    >osobna sprawa ile to potrwa i czy koncowy klient bedzie cierpliwy.

    Dowiedziałem się, że RAM, który oddalem do serwisu zostanie wymieniony
    na nowy, ale muszę jeszcze poczekać, bo były święta itp. .
    Ponieważ mam jeszcze trochę czasu, to się zapytam co w przypadku,
    gdyby zaszła sytuacja, w której sprzedawca odmówiłby mi przedłużenia
    okresu gwarancji (na nową kość)? Jeżeli bym odebrał ram (poprosiłbym o
    spisanie nr seryjnego i wpisanie daty wymiany na starej karcie
    gwarancyjnej), to czy później będę mógł się domagać przedłużenia
    gwarancji (mając sprawny ram "w kieszeni")?
    Czy w przypadku gdy otrzymam nową kość i sprzedawca nie będzie robił
    problemów co do okresu gwaracji, czyli termin gwarancji będzie biegł
    na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad (tak jak jest to
    zapisane w kc Art. 581. § 1.) to będzie obowiązywała stara umowa
    gwarancyjna (ta z grudnia 2001 r.)? Czy też zostanie wydana nowa
    gwarancja (niestety jest ona mniej korzystna:
    http://www.logos.pl/gwarancje2.html) -
    chodzi mi o pkt. 5:
    5) Komputer powinien być poddawany co 3 miesięce przeglądom
    technicznym, nie stosowanie się do tej zasady grozi utratą gwarancji
    (co prawda nie jest napisane kto ma dokonywać tych przeglądów ;-) ,
    ale nie mam zamiaru potem się ewentualnie kłócić)? Ktoś wie jak to
    reguluje prawo i jaka jest praktyka?
    pozdrawiam
    Bremse

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1