eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancjaRe: Gwarancja
  • Data: 2004-01-03 22:50:45
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Uzytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>, nasmolil w
    wiadomosci news:Pine.WNT.4.58.0401032042290.-763493@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl
    > On Fri, 2 Jan 2004, Marcin S. wrote:
    >
    > >+ Użytkownik "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl> [...]
    > >+ > No właśnie, jeśli sprzedawca reklamuje u swojego dostawcy np. w/w
    > > dysk i + > dostaje w to miejsce nowy ale z 1 roczną gwarancją (od
    > > pazdziernika 2002 + > producenci dyskow twardych obnizyli okresy
    > > gwarancyjne do 1 roku) to co ma + > zrobic ? dac klientowi dodatkowy
    > > rok za nie swoj wyrób? + >
    > >+ No to wlasnie zalezy od sprzedawcy. Poprzedni moj post odnosi sie nie
    > > tylko + do relacji reseler - end user lecz rowniez dystrybutor -
    > > reseler. Czyli + wydaje mi sie (zaznaczam ze prawnikiem nie jestem) ze
    > > jezeli reseler + reklamuje u dystrybutora tenze dysk to rowniez powinien
    > > dostac gwarancje nie + krotsza niz obowiazywala na poprzedny (czyli np.
    > > do 3.2005). Nooooo i tu + jest pies pogrzebany bo jak wspomnialem teoria
    > > nie zawsze pokrywa sie z + praktyka a w ty wypadku wrecz bardzo rzadko
    > > :P
    >
    > Nie potwierdzam praktycznie :) (tj. potwierdzam przypadek odwrotny,
    > właśnie HDD '3 letni' - serwis dostawcy wręczył... najbliższy większy :)
    > dysk który miał '3-letnią' !)
    > Gwarancja "gospodarcza" IMHO nie różni się od gwarancji "konsumenckiej",
    > więc jeśli konsumentowi przysługują 3 lata - to i "pośrednikowi" tyle
    > przysługuje.
    > Gorzej ze "zgodnością" - nie chce mi się przekopać ustaw konsumenckich
    > (KC przekopałem, bez skutku :[) - ale wydaje mi się że "gdzieś" widziałem
    > iż "sprzedawcy konsumenckiemu" :) przysługuje roszczenie od tego od
    > kogo kupił wadliwy towar.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Oczywiscie zgadzam sie ze wystepuja takie sytuacje. Ja natomiast napisalem
    jak jest w praktyce (w przewazajacych sytuacjach ktorych bylem swiadkiem).
    Jezeli sie powalczy to ofkoz wyegzekwuje sie swoje prawa. Natomiast jest
    osobna sprawa ile to potrwa i czy koncowy klient bedzie cierpliwy.

    --
    Pozdrawiam

    Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1