  • Data: 2006-04-07 20:12:54
    Temat: Re: Gwalty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Każdy, kto świadomie i dobrowolnie doprowadza się do takiego stanu
    jest
    > wart takiej oceny.

    Tu się zgodzę. Pytanie, czy 14-to latka byłą świadoma tego, ze jeden,
    dwa kieliszki alkoholu spowodują taki skutek. To jeszcze dziecko mimo
    wszystko.

    > Niezależnie czy dziewczyna, czy chłopak, i czy ma 14 lat, czy 40.
    > Działanie alkoholu jest powszechnie znane i nie widzę żadnych
    > racjonalnych przyczyn do jego nadużywania. Niezależnie od tzw.
    presji
    > otoczenia czy jakichś innych problemów egzystencjalnych.
    > A Ty jak byś ocenił leżącego we własnych [za przeproszeniem] żygach
    > bełkocącego stwora o praktycznie zerowej inteligencji?

    Pewnie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jestem głębokim
    wyznawcą zasady, ze wódka jest dla ludzi, tylko nie każdy po spożyciu
    pozostaje człowiekiem. Tym nie mniej po prostu nie zgodzę się w tym
    wypadku z Tobą. W odniesieniu do 14-to letniej dziewczyny jednoznaczna
    ujemna ocena jej tylko na podstawie tego, że być może pierwszy raz w
    życiu nadużyła alkoholu i zresztą została srodze ukarana przez los za
    to jest w mojej ocenie przesadą.

    Pomijam już fakt, że nie wiadomo, czy w ogóle piła świadomie ten
    alkohol, a nie dolali jej tego do soku pomarańczowego albo nie
    dosypali jakiegoś narkotyku. W tym wypadku zupełnie już sprawa wygląda
    inaczej.