  • Data: 2023-07-05 21:58:16
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.07.2023 o 18:36, J.F pisze:
    > Czyli doprowadzenie z jakiegos pomieszczenia w
    > komisariacie/ulicy/mieszkania itp do PdOZ?
    >
    > O ile kajdanki wydają sie tu w miare uzasadnione, to stuknięcie pałką
    > juz nie.

    Tylko te kajdanki musisz założyć.

    > A jak nie jest ... to pobicie/uderzenie, czy zaledwie przekroczenie
    > uprawnien?

    Zobacz, co to pobicie.

    > W 246 nie ma tłumacza. Jest w 245.

    Jest, bo to osoba działająca na zlecenie funkcjonariusza. To zlecenie
    nie musi polegać na zleceniu pobicia. Zlecenie może dotyczyć uzyskania
    zeznań, a tłumacz już sam może wpaść na pomysł pobicia. Ale jakby się
    ktoś przy 245 uparł, to też nie będę protestował.

    > Jest co prawda "w celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień,
    > informacji lub oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w
    > inny sposób znęca się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą"
    > i jak to do tłumacza dopasować?

    Zakładam, że to tłumacz przybrany do czynności, a nie jakiś przypadkowo
    idący korytarzem.

    --
    (~) Robert Tomasik