  • Data: 2023-07-06 01:46:01
    Temat: Re: Guantanamo w ostródzie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-07-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ponieważ nie ma żadnej czynności służbowej, w ramach której policjant
    > mógłby odbyć stosunek płciowy z pokrzywdzoną wbrew jej woli, to bedzie
    > to gwałt, choćby to zrobił w trakcie powiedzmy przeszukania. I nie
    > będzie to przekroczenie uprawnień.

    Bo widzisz to zupełnie jednowymiarowo gdzie gwałt jest czynnością
    seksualną w celu zaspokojenia jakiś chuci napastnika. A gwał był i jest
    wykorzystywany jako narzędzie do złamania kogoś i policja robi takie
    rzeczy. Nie mówię, że polska, ale jest to faktem. Gwałt może być
    elementem wydobywania zeznań. I co wtedy? To, że gwałciciel się przy
    okazji podnieci ma takie znaczenie jak to, że sadysta się podnieci
    znęcając się nad kimś równiez w trakcie przesłuchania.

    Więc masz pewną gradacje czynności, które służą do wydobycia w trakcie
    przesłuchania jakiś informacji. To jest właśnie gradacja, więc z jednej
    strony masz rzeczy doozwolone, z drugiej klarownie niedozwolone a
    posrodku jakaś szara strefa - np. nakrzyczeć, pozbawiać mozliwości
    odpoczynku, upodlić psychicznie. Ale to wszystko może być elementem
    przesłuchania. No i pytanie, które nie tylko mnie tu niepokoi, dlaczego
    policjant, który np. znęcał się tak czy inaczej nad przesłuchiwanym (np.
    darł na niego ryja, straszył bronią, czy swiecił w oczy światłem) ma
    odpowiadać wyłącznie za przekroczenie uprawnień. Bo jesli tak, to równie
    dobrze nie powinien za gwał, którego uzył, żeby wydobyć zeznania.

    > Natomiast, jeśli policjant wejdzie do kogoś i coś zabierze, to może to
    > być włamanie, kradzież albo przekroczenie uprawnień. Które, to już
    > trzeba rozbić sprawę na atomy.

    No właśnie to się wszystko rozbija na atomy.

    --
    Marcin