    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Guantanamo w ostródzie
    Date: Wed, 5 Jul 2023 18:36:20 +0200

    On Wed, 5 Jul 2023 17:20:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Mnie akurat o PdOZ chodziło, skoro chcesz być tak dokładny :-) Mało kto
    > to rozróżnia.

    Czyli doprowadzenie z jakiegos pomieszczenia w
    komisariacie/ulicy/mieszkania itp do PdOZ?

    O ile kajdanki wydają sie tu w miare uzasadnione,
    to stuknięcie pałką juz nie.

    > Oczywiście.

    A jak nie jest ... to pobicie/uderzenie, czy zaledwie przekroczenie
    uprawnien?

    > 246

    W 246 nie ma tłumacza. Jest w 245.

    Jest co prawda
    "w celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień, informacji lub
    oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w inny sposób znęca
    się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą"

    i jak to do tłumacza dopasować?

    J.