    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Guantanamo w ostródzie
    Date: Wed, 5 Jul 2023 18:25:27 +0200

    On Wed, 5 Jul 2023 17:26:46 +0200, Shrek wrote:

    > O ile ma powód. Jak nie ma powodu i jednak zakuł to jest to właśnie
    > przekroczenie uprawnień.

    Czy pozbawienie wolnosci?
    Karalne dla zwyklego czlowieka, a w zasadzie dla wszystkich.

    >Jak dodatkowo zabił to spowodowanie śmierci.

    > Jak dla mnie pobicie/zabójstwo. Chuja też ma żeby ruchać ale jak zgwałci
    > zatrzymanego to chyba gwałt a nie przekroczenie uprawnień?

    Ale pałe mu dali, żeby nią bił. Uprawnienie takie :-)

    > Prawie nie do udowodnienia, więc często zostaje właśnie nieumyślne
    > spowodowanie śmierci - choć jak dla mnie i tak nadużywane.

    zamiar ewentualny.
    Wydaje sie, ze bardzo prosty do udowodnienia, ale moze sądy mają inne
    zdanie.
    Tylko bym byl ostrozny, bo zaraz sie okaże, ze przekroczenie predkosci
    to morderstwo :-)

    P.S. wydaje mi sie, ze niedawno nie było, bo szukałem "tortury":

    Art. 118a
    § 2. Kto, biorąc udział w masowym zamachu lub choćby w jednym
    z powtarzających się zamachów skierowanych przeciwko grupie ludności
    podjętych w celu wykonania lub wsparcia polityki państwa lub
    organizacji:
    1) powoduje oddanie osoby w stan niewolnictwa lub utrzymuje ją w tym
    stanie,
    2) pozbawia osobę wolności na czas przekraczający 7 dni lub ze
    szczególnym udręczeniem,

    3) stosuje tortury lub poddaje osobę okrutnemu lub nieludzkiemu
    traktowaniu,

    4) dopuszcza się zgwałcenia albo stosując przemoc, groźbę bezprawną
    lub podstęp w inny sposób narusza wolność seksualną osoby,

    5) stosując przemoc lub groźbę bezprawną powoduje zajście przez
    kobietę w ciążę w zamiarze wpłynięcia na skład etniczny grupy ludności
    lub dokonania innych poważnych naruszeń prawa międzynarodowego,
    6) pozbawia osobę wolności i odmawia udzielenia informacji dotyczących
    tej osoby lub miejsca jej pobytu lub przekazuje nieprawdziwe
    informacje dotyczące tej osoby lub miejsca jej pobytu, w zamiarze
    pozbawienia takiej osoby ochrony prawnej przez dłuższy okres,

    podlega karze pozbawienia wolności [na czas nie krótszy od lat 5 albo
    karze 25 lat pozbawienia wolności]

    Dopiero wejdzie w życie.

    Ale ..
    -kiboli zamykac mozna?
    -julki, babcie Kasie, itp?
    -nielegalnych imigrantów "wyprowadzac" za granicę?

    > Taa. W rosji albo na ukrainie jak jesteś oligarchą.

    U nas, u nas.
    Cos mi chodzi po głowie, ze np za prowadzenie pojazdu bez PJ była
    niska grzywna, za brak odpowiedniej kategorii wyzsza.

    > Do torturowania też nie.

    Ale do walenia pałą czy rażenia taserem juz tak.

    Chodziło mi jednak o to, ze przy gwałcie nie ma "i przekroczenie
    uprawnien".
    Chyba, ze jakis innych, o pilnowaniu osob zatrzymanych
    czy cos tego typu.

    > Albo się kamera popsuje.

    To kwestia dowodowa, z tym zawsze jest problem.

    J.