  • Data: 2005-12-15 18:16:43
    Temat: Re: Glosy stron a protokol z rozprawy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MM napisał(a):
    > Moj 20 min. glos (po zamknieciu przewodu sadowego) oceniajacy dowody,
    > kwalifikacje prawna itp. zaprotokolowano tylko jako wniosek koncowy
    > &#8222;Obwiniona wnosi o uniewinnienie&#8221;
    > Czy to moze mi zaszkodzic w apelacji?
    > bo niestety nie uniewinniono mnie :(
    > Przeciez wedlug art. 37 par. 1 k.p.w. oraz i 148 par. 2 k.p.k. głosy stron
    > powinny byc protokolowane &#8222;z mozliwa dokladnoscia&#8221;

    Może niczego sensownego nie powiedziałaś ? A jeśli tam było coś mądrego
    napisz to w apelacji. Więc nic wielkiego się nie stało.
    To była praktyka, a teraz teoria:

    Z przebiegu rozprawy sporządza się protokół (art. 143 § 1 pkt 11).
    Przemówienia stron jako stanowiące jeden z etapów rozprawy podlegają
    również zaprotokołowaniu. Kwestią jest tylko, w jakim zakresie mają one
    być odzwierciedlone w protokole. Na pewno nie czyni zadość wymogom
    k.p.k. protokołowanie tylko wniosków końcowych zawartych w przemówieniu.
    Przemówienia końcowe są oświadczeniami procesowymi, a te - zgodnie z
    art. 148 § 2 - wciąga się do protokołu z możliwą dokładnością.
    Argumentacja zawarta w przemówieniu, polemika z tezami strony
    przeciwnej, interpretacja wchodzących w grę przepisów, a także wnioski
    końcowe mają istotne znaczenie nie tylko dla wyrokowania, ale także dla
    kontroli instancyjnej. W pełni należy podzielić pogląd, że każde z
    przemówień ma znaczenie prawne i wymaga dokładnego zaprotokołowania nie
    tylko wniosków końcowych w zakresie winy, kary, kwalifikacji prawnej i
    innych zagadnień, co do których należy orzec w wyroku, lecz także oceny
    materiału dowodowego. Słuszny jest postulat, by z przemówienia
    oskarżycielskiego protokołowano: a) jakie dowody oskarżyciel uzmał za
    wiarygodne, a jakie odrzucił, b) jakie zmiany proponuje w stosunku do
    aktu oskarżenia, c) jakie stawia wnioski końcowe (M. Lipczyńska:
    Aspekty..., BGP 1965, nr 11, s. 26).

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."