eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGermanos nie odpowiada za to co sprzedaje?Re: Germanos nie odpowiada za to co sprzedaje?
  • Data: 2006-05-09 23:37:42
    Temat: Re: Germanos nie odpowiada za to co sprzedaje?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 09.05.2006 wojtaszek <v...@i...pl> napisał/a:
    > Nabyłem telefon w firmie Germanos. Po 1,5 roku padł. Gwarant dał na ten
    > telefon 1 rok. W sklepie powiedziano mi, że mogą go naprawić, ale odpłatnie.
    > Wystąpiłem z żądaniem naprawy telefonu w ramach praw przysługujących mi na
    > podstawie umowy konsumenckiej. W odpowiedzi dostałem pismo, abym dokonał
    > ekspertyzy, czy usterka nie powstała z winy użytkownika. Taką ekspertyzę
    > przedstawiłem. Zapłaciłem za nią 25zł, a wynikało z niej że padła bateria i
    > nie z winy użytkownika. Germanos przyjął ekspertyzę i odpisał, że gwarant

    Czyli de facto nie telefon jest uszkodzony a sama bateria?

    > dał mi 1/2 roku gwarancji na baterię i oni się od tego uchylają. Czy mają
    > rację? Jeśli nie to co dalej mam robić?

    Nie mają racji powołując się na gwarancję skoro reklamowałeś jak rozumiem
    z tyt. niezgodności z umową. Formalnie możesz brnąć dalej oddając sprawę
    np. do sądu, ale w któryms momencie zapewne zostanie podniesiony art.4 u.
    3. "W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju." i wtedy MZ na dwoje babka
    wróżyła, bo jednak akumulatory mają dość ograniczoną trwałość.

    Ja bym kupił nowe aku i dał sobie z tym wszystkim spokój.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1