    From: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie rozprawa ?
    Date: Mon, 21 Apr 2008 21:43:51 +0000 (UTC)

    > Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No i weź pod uwagę kłopoty związane z ustaleniem kontrahenta, bo tu może
    > być kłopot.

    W Rzepie z 15 kwietnia był bardzo przydatny artykuł na temat uzyskiwania
    danych osobowych. Przesłanie było takie, że GIODO, działając na podstawie art.
    29 Ustawy o ochronie danych osobowych zawsze nakazuję udostępnienie tych
    danych w celu wszczęcia postępowania sądowego (ma to pokrycie też w innych
    case'ach które znalazłem na www GIODO). Główne tezy to m.in., że nie można
    odmówić udostępnienia danych zasłaniając się prawem do prywatności i że zawsze
    trzeba rozpatrywać wnioski o ich udostępnienie w kontekście konstytucyjne
    gwarantowanego prawa do sądu.
    Czyli w przedmiotowej sprawie, zainteresowany występuje do allegro z pisemnym
    i umotywowanym wnioskiem o udostępnienie danych i jeśli allegro odmówi to
    występuje ze skargą do GIODO, który nakazuje przywrócenie stanu zgodnego z
    prawem. Nie chce mi się cytować konkretnych przepisów, ale to wszystko jest w
    ustawie.

    pozdrawiam
    kuba