  • Data: 2004-10-15 16:06:10
    Temat: Re: GG - podmiana banera
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 15. października 2004 15:39 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Miernik:

    > Nie powiem żebym nie zgadzał się z Tobą całkowicie, powiem więcej, nawet
    > do pewnego stopnia się zgadzam (tak z ciekawości: jaki politycznie
    > kierunek wyznajesz?).

    Socjalizm.

    > No bo o ile butami kontaktuje się bezpośrednio ze sklepem, to w
    > przypadku klienta nie ma bezpośredniego kontaktu miedzy klientem a
    > serwerem. Klient generuje pakiety i te pakiety kontaktują się z
    > serwerem. Mój klient działa na moim komputerze na który _ja_ wywaliłem
    > kupę kasy i jakim prawem sms express sp. z o.o. miałoby prawo określać
    > czy ja te pakiety generuje ich programem GaduGadu, czy też z libgadu czy
    > też generuje je ręcznie z palca (sic!).

    A dlaczego nie?

    ,,Mój krakerski program generuje pakiety i te pakiety kontaktują się z
    atakowanym serwerem. Mój program działa na moim komputerze na który _ja_
    wywaliłem kupę kasy i jakim atakowany miałby prawo określać
    czy ja te pakiety generuje w celach włamu czy nie.''

    Wyobraź sobie, że każdy użyje czegoś innego niż GG -- sms express padnie.
    No i druga sprawa: to ich serwer, więc mogą sobie ustalać zasady dostępu
    doń. Mogą nawet dzisiaj go wyłączyć i tyle.

    Wyobraź sobie, że istnieje Centrum Obliczeniowe Ważnej Uczelni, które
    udostępnia moc Drogiego Klastra z dostępem przez Ważny Program. I co? Oni
    dają moc obliczeniową i mają prawo homologować programy dostępowe, bowiem
    są one przez nich autoryzowane, a do tego banery reklamowe pobierają opłatę
    za dostęp. Obchodzenie tych banerów to jak używanie programów shareware po
    okresie próbnym bez wniesienia opłaty.

    > Moim zdaniem sms express sp. z o.o. ma prawo tylko określic dokładnie
    > jak te pakiety mają wyglądać, ich format czy nawet timing.
    > I jeśli zaobserwują pakiet który różni się choć 1 bitem od specyfikacji,
    > mieliby jakieś podstawy do oskarżenia mnie o włamanie. Ale jak mój
    > pakiet wysłany z palca jest kubek w kubek jak ten z programu GaduGadu,
    > to wara im od tego czym ten pakiet wygenerowałem.

    Nie wara, bo to ich program, ich sposób pobierania opłat, ich sposób
    ewidencjonowania użytkowników.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)