    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 9 Oct 2019 09:59:46 -0700 (PDT)
    <5d97510e$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d975267$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9755ca$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d97c5ef$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9831fc$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9addff$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9b6bd7$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9c3189$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9cf99a$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9cffc6$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9e046f$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9e09c5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    From: r...@o...pl

    W dniu środa, 9 października 2019 18:24:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > No, sad jakos uzna. A jak ... kto wie.
    >
    > W wyroku TSUE jest cos typu "gdyby sąd uznal, że po usunięciu warunkow
    > umowa nie moze NADAL obowiazywac ...", ale jest tez i o
    > uniewaznieniach.

    Mnie zastanawia ten fragment orzeczenia:

    "Trybunał orzekł jednak, że rzeczony art. 6 ust. 1 nie stoi na przeszkodzie
    temu, by sąd krajowy miał możliwość zastąpienia nieuczciwego postanowienia
    umownego przepisem prawa krajowego o charakterze dyspozytywnym albo przepisem
    mającym zastosowanie, gdy strony danej umowy wyrażą na to zgodę, przy czym
    możliwość ta jest ograniczona do przypadków, w których usunięcie nieuczciwego
    postanowienia umownego zobowiązywałoby sąd do unieważnienia umowy jako całości,
    narażając tym samym konsumenta na szczególnie szkodliwe skutki, tak że ten
    ostatni zostałby tym ukarany"

    Usuwamy nieuczciwy warunek, unieważniamy umowę, a wtedy konsument naraża się na
    "bycie ukaranym"? Czym i przez kogo może być "ukarany" i co to za "szczególnie
    szkodliwe skutki", skoro unieważniliśmy umowę?

    Pozdr-
    -Rowerex