eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFirma jako konsument › Re: Firma jako konsument
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISM
    ATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <mo7q1c$ijj$1@node2.news.atman.pl>
    <55a7d9a7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <mo90rd$ok1$1@node2.news.atman.pl>
    <55a8be91$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    <moaf1l$qvd$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <moam78$360$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <moam78$360$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Firma jako konsument
    Date: Fri, 17 Jul 2015 14:16:53 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 40
    Message-ID: <55a8f23f$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.162.57
    X-Trace: 1437135423 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8375 83.27.162.57:57104
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2959
    X-Received-Body-CRC: 3256222346
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:749385
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:moam78$360$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-07-17 o 12:39, Marek pisze:
    >>> W rzeczywistoci nie o adn kwot chodzi, tylko o to, e w naszym
    >>> systemie prawnym konsumenta si traktuje jak idiot, a firma jest
    >>> od
    >>> dostawania po dupie (cho czsto ta firma to ten sam konsument).
    >> I rozumiem , e Ci to odpowiada?
    >Nie. Wg mnie konsument nie powinien mieć większych praw.

    Zauwaz, ze tych praw nie ma znow tak duzo wiecej.

    Prawo do odstapienia przy umowie zawieranej na odleglosc, czyli w
    praktyce przy sprzedazy wysylkowej.
    Zdarza sie, ze towar nie odpowiada temu, co sprzedawca nakreslil w
    reklamowce.
    Fachowiec w firmie powinien sie orientowac co zamawia, konsumenta
    latwo nabic w butelke - kupisz wiertarke Bosch, a przyjdzie zabawka
    dla dzieci. No co - wiertarka. Kreci sie, napis Bosch ma ... i
    dokladnie taka sama jak na zdjeciu.
    Konsument zazwyczaj kupuje w sklepie, wtedy widzialy galy co braly,
    firmy zazwyczaj kupuja na odleglosc - jak pisalem - w gre moga
    wchodzic inne pieniadze, taki przepis moglby zabic sporo firm.

    Niezgodnosc z umowa ... w przypadku firm obejmuje to rekojmia. Zakres
    ochrony podobny.

    Awaria towaru - stare konsumenckie przepisy starannie omijaly ten
    problem, pozostawaly domysly i domniemania.
    Nowa nie lepsza. Ale pozostaje jeszcze gwarancja, taka sama dla obu
    grup klientow, no chyba, ze inna :-)

    Konsument ma o tyle lepiej, ze kupuje towar, stwierdza, ze nie dziala,
    i nie moze go sprzedawca odsylac do producenta czy serwisu.
    Ale nadal sprzedawca moze powiedziec "prosze napisac reklamacje i
    czekac - mamy 14 dni na ustosunkowanie sie". Nie mylic z
    naprawa/wymiana/zwrotem pieniedzy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1