    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fikołki prawnicze - cześć pierwsza
    Date: Tue, 25 Jul 2023 17:36:22 +0200

    W dniu 25.07.2023 o 17:15, J.F pisze:

    > A co - takie jego zadanie i wolno mu :-)

    Ale poważnie pytam - powiedzmy że prokurator zapada na schizofrenie
    paranoidalną i jak każdy szanujący się wariat twierdzi że on jest
    normalny i leczenie mu nie potrzebne. I co wtedy?

    > Poza tym nie wiadomo, czy tak oskarżał bez powodu, czy tylko chodził
    > nago po sklepach ... ale raczej od niedawna - szybko złapali,
    > i moze skierowali na badania mimo immunitetu :-)

    No dobra - skierowali i co dalej? Załóżmy że stwierdzono schizofrenie.
    Według prawa normalny obywatel, tyle że z bonusem za niepoczytalność w
    razie czego. Dopóki nie popełni ciężkiego przestępstwa praktycznie
    bezkarny a prokurator to jeszcze z immunitetem chyba?

    > Nawet w artykule masz, ze procedura wywalenia w toku.
    >
    > "Wobec policjantki wszczęto postępowanie o zwolnienie ze służby - jest
    > ono na końcowym etapie. Powodem jest tzw. interes służby. "By zostać
    > policjantem, jedno z wymagań dotyczy nieposzlakowanej opinii. Ta
    > opinia musi być nieposzlakowana także w trakcie służby. Decyzja
    > komendanta stołecznego w tym przypadku jest niezmienna" - napisało
    > biuro prasowe szefa stołecznej policji."

    Postępowanie postępowaniem - może zobaczymy jak się skończy ale ja
    jestem sceptyczny - oficjalnie nie karana.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!