    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eksmisja osoby bez pracy
    Date: 10 Dec 2006 12:43:29 -0800
    <eleekf$rai$1@nemesis.news.tpi.pl> <elefml$sp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <elei0s$jo4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <eleisb$jo4$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@8...googlegroups.com>
    <elejq5$6as$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <elh841$cml$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@8...googlegroups.com>
    <elhlpt$esv$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Johnson napisał(a):

    > A poza tym pomyśl: skoro jak twierdzisz nie ma czegoś takiego jak lokal
    > zamienny

    a gdzie ja to napisałem???

    > ...to nie znając jakiegokolwiek stanu faktycznego można
    > stwierdzić, że lokal zamienny nie przysługuje.

    bardzo ciekawe stwierdzenie... przedstawiasz odpowiedź nie znając
    stan faktycznego?

    > Twierdzisz że lokal zastępczy przysługuje?

    w żadnym z wątków tej dyskusji nie twierdziłem, że przysługuje
    lokal zastępczy!
    Stwierdziłem jedynie, że osobie posiadającej status osoby
    bezrobotnej przysługuje prawo do lokalu socjalnego.

    > Jak możesz uzasadnić że przysługuje postaraj sie bardziej.

    Podstawę prawną przyznania uprawnienia do otrzymania lokalu
    socjalnego osobie posiadającej status osoby bezrobotnej, wskazałem
    powyżej, jeżeli jednak kolega nie przeczytał, to pozwolę sobie
    powtórzyć, otóż:
    art. 14 ust. 4 Ustawy z dnia 21-06- 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst
    jednolity Dz. U. z 2005 r.Nr 31, poz. 266 z poźn. zm.) przedstawia
    grupę osób w stosunku do których Sąd nie może orzec o braku
    uprawnienia do otrzymania lokalu socjalnego, a w pkt 5 wyraźnie
    wskazano o takowym uprawnieniu wobec osób posiadających status
    bezrobotnego.
    Należy zauważyć, że takie uprawnienie nie przysługuje każdej
    osobie, która twierdzi, że jest bezrobotna. Musi to być osoba
    bezrobotna w świetle przepisów prawa polskiego, a więc musi
    spełniać przesłanki opisane w art. 2 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 20
    kwietnia 2004 r. o
    promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2004 r. Nr
    99, poz. 1001), który zawiera definicję osoby bezrobotnej.

    Uważam, że powyższa podstawa prawa dla przyznania osobie
    posiadającej status bezrobotnego uprawnienia do otrzymania lokalu jest
    wystarczająca.
    Jeżeli kolega ma odmienne zdanie, a tak wynika z wcześniejszych
    wypowiedzi, to będę wdzięczny za przedstawienie precyzyjnej podstawy
    prawnej opartej na aktualnych przepisach prawa polskiego i
    posługiwanie się poprawną nomenklaturą pojęć w tej materii.

    Pzdr.