  • Data: 2011-06-14 09:43:30
    Temat: Re: Egzekucja składek pracowniczych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14-06-2011 10:50, Ariusz pisze:

    > A ja was nie rozumiem - co niby z tym wyrokiem trzeba było zrobić?
    > Ma wyrok - był stosunek pracy - pracodawca ma obowiązek dopełnić swoich
    > zobowiązań.
    >
    > Miała ogłoszenie w gazecie dać!

    Mogła _zadzwonić_ do ZUS i spytać, czy trzeba ich jakoś zawiadomić.
    Koniec języka za przewodnika.

    Z jakiegoś powodu osoby, które najbardziej psioczą na urzędy, sądy itp
    okazują się tymi, które, jeżeli sądzić po opisanych zdarzeniach,
    pokładają w tych instytucjach niezmierzone zaufanie.
    Nie upewnią się w przepisach, nie zadzwonią żeby uzgodnić formalności,
    złożą pisma/deklarację i nie wezmą potwierdzenia, nie upewnią się czy
    jeden urząd drugiemu przesłał co miał przesłać itp itd. Pełno tego tu na
    grupie.
    Taki nastawienie romantyczno-utopijne.

    Owszem, to nie powinno być konieczne, urzędnik powinien sumiennie i bez
    ociągania się wykonywać swoje obowiązku. W idealnym świecie.
    Ale w Polsce tu i dziś trzeba o swój własny tyłek dbać samemu,
    przynajmniej w minimalny stopniu, np. zainteresować się co dalej z tym
    wyrokiem ZANIM były pracodawca będzie miał szansę się zlikwidować (osobę
    fizyczną dalej można ścigać, spółka kapitałowa nie znika z dnia na
    dzień, likwidacja trwa pół roku w najlepszym układzie, a bywa ze kilka lat).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813