  • Data: 2011-06-14 09:52:26
    Temat: Re: Egzekucja składek pracowniczych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Jun 2011, Ariusz wrote:

    > A mi się WYDAJE, że nie macie racji osoba ta nawet nie jest stroną w tej
    > sprawie, ma na papierze, że był stosunek pracy i to pracodawca ma obowiązek
    > płacić należna składki do ZUS.

    Od wynagrodzenia za pracę.
    A takiego nie wypłacił, prawda?

    > Ilu z Was co miesiąc, a może co rok idzie do
    > ZUSu i sprawdza czy jego pracodawca płacił składki?

    Nie wiem, mi ZUS co roku jakiś papierek posyła :| (ale nie jako
    pracownikowi, nie wiem jak to wygląda u pracownika).

    > Skoro ma wyrok sądu - to ZUS nie ma wyjścia musi uznać ten okres jako
    > składkowy i sam powinien szukać odpowiedzialnego.

    Jest drobny problem: kwota *zadeklarowanych* składek to zero zł.
    Kwota *pobranych* składek to również zero złotych.
    A pieniadze na te należne składki ma... ów "wygrany" pracownik,
    przynajmniej w sporej części ("składek pracownika", bo rzecz jasna
    "składki pracodawcy" to osobna sprawa i można twierdzić tak jak
    piszesz - pod warunkiem uznania, że *było* wynagrodzenie ze stosunku
    pracy).
    Czy to się zgadza?

    Podsumowanie problemów szczegółowych (które widzę, być może niesłusznie,
    bo do niezajrzenia do przepisów się przynaję) wymieniłem w poście
    w odpowiedzi do Maddy.

    pzdr, Gotfryd