    From: grey <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Date: Thu, 22 Dec 2005 01:36:29 +0100

    Wed, 21 Dec 2005 17:44:16 +0100, Artur Ch. napisał(a):

    > Powolutko, bo coś plączesz.
    > Skoro "za drzwiami" to jak "na korytarzu"?

    Na moim piętrze, za drzwiami wejściowymi do mojego mieszkania (wszyscy takie
    mają). Oczywiście mój korytarz jest zabezpieczony kratą, a skrzynka
    zamknięta na kłódkę (moją).

    > W mieszkaniu masz już zabezpieczenia topikowe (z reguły, w starych
    > instalacjach) - przed to są zabezpieczenia główne, piętrowe.

    W mieszkaniu zaś mam w szafeczce licznik z dwoma automatycznymi korkami, czy
    coś (w nich guziki do włączania/wyłączania prądu) i pośrodku nich jest
    jeszcze taki korek czy coś. Ni diabła nie pamiętam jak to się nazywa.

    > No cóż.... ciekawe czy szuka tam butelki z piwem czy dzisiejszej gazety ;)

    Sprawdzają niby czy się ktoś nie podłączył itp. Tam jest telefon podłączony,
    tzn jest jakiś kabel przyłączeniowy i jeszcze jakieś kable (oprócz
    bezpieczników).

    > Jeżeli dla *każdego* mieszkania - to w takim razie są to zebezpieczenia
    > przedlicznikowe - i winny być zaplombowane /każde wcześniejsze zresztą
    > także/

    Te moje np. nie powinny byc zaplombowane, bo to moje.

    Te na korytarzu, na parterze- główne - do pionów (tam gdzie podłączyli
    choinkę), do klatki schodowej to właśnie jakiś czas temu wreszcie zamknęli
    na kłódkę, bo jacyś dowcipnisie bawili się w wyłączanie ludziom (którym
    tylko chcieli) światła. W pionie to jest połączone co 2 piętra, ale jak
    elektrycy z administarcji coś kombinują, to wiedzą już które kabelki idą do
    którego mieszkania.

    > No co "hmmmm" ?
    > Jeżeli nie jest choinka wpięta za układem pomiarowym administracyjnym - to
    > jest najpospolitsza kradzież.

    Tylko, że nikt niepowołany tego nie sprawdzi, niestety.

    > No i bardzo dobrze - po co tam ma grzebać kowalski, nowak czy czesiek spod
    > 4 ?

    Tak jest lepiej. To ja prosiłam o zabezpieczenie tej skrzynki, bo jakieś
    szczyle bawili się wajhą i ciągle dozorczyni(poprzednia) musiała włączać.
    Tak samo było z windami. Skrzynka była nie zamknięta i "złote" dzieciaki
    zatrzymywały sobie windy z jadącymi ludźmi.

    > Bez uzasadnionej przyczyny i bez poinformowania odbiorców o pracach i
    > wyłączeniu dostawy energii elektrycznej - nie mają prawa wyłączać
    > odbiorców. Zerknij zresztą do UoSEE - masz tam jakie są dopuszczalne
    > przerwy w dostawie energii przez ZE - więc jak masz "przerwę" zgłaszaj to
    > do dyspozytora - jeżeli w ciągu roku przerwa to zostanie przekroczona ...
    > ;)
    > Ty będziesz "atakować" ZE a ZE wtedy zainteresuje sie tym zarządca budynku
    > :)

    Światło u mnie teraz jest zawsze, tylko mam wrażenie, że "coś" jest do
    mojego prądu podłączone: prawdopodobnie światło z korytarza, za moimi
    drzwiami, albo sąsiad z piętra wyżej robi jakieś sztuczki z prądem.
    Kiedyś przerobił sobie gniazdko anteny zbiorczej na elektrykę! :D
    Potem firma konserwująca anteny miała "trochę" roboty :-(

    > ROTFL
    > Obawiam się że to Ty byłaś za mało stanowcza.

    Na szczęście jest teraz inny kierownik, tamtego (po wielu latach zresztą)
    zwolnili.

    > No i po co mącisz?
    > W tej głównej tablicy nie mogą poprzełączać w taki sposób by "leciało na
    > Twój licznik" - amen basta.

    Może masz racje, ale oni mają tam różne kabelki. Widziałam jak kiedyś
    przełączali.

    > Od razu ekspertyza ..... ;)
    > Od ekspertyz są eksperci - Ci nie zajmują się z kolei takimi bżdzinami ;)

    > O wykonanie pomiarów poproś jakąkolwiek firmę elektryczną, prywatną. Im
    > firma będzie dłużej działał na rynku - tym solidniejsza pewnie będzie.
    > Kwota uzależniona będzie od ilości punktów pomiarowych, ilości obwodów w
    > mieszkaniu i szybkości dokonania inwenteryzacji tych obwodów.

    Dziękuję.
    Jak taka usługa nie będzie droga ( zresztą obawiam się, ze w środku nocy
    nikt by nie chciał przyjechać, bo to trzeba w nocy sprawdzić), to zamówię.

    > Wiesz co - przypomina się taki jeden telefon pani która zadzwoniła do
    > dyspozytora z żądaniem założenia jej niebieskiego licznika ;)
    > Jak odszukam ten pliczek to go dam posłuchać ;)

    Ja tego też słuchałam, ale nie mam już na dysku i nie pamiętam gdzie to
    było.

    > LOL
    > Nazwa firmy.... :)
    > A wejdź sobie do jakiejś PKT, PF czy innej bazy internetowej i przeszukaj
    > po np. swojej miejscowości i branży elektrycznej - na pewno wypluje Ci z
    > kilka/dziesiąt adresów firm elektrycznych, elektroinstalatorskich.

    Ok, możesz podać pełne nazwy tych firm? (bo nie wiem co to jest PKT)

    Pozdrawiam,grey