  • Data: 2009-12-26 23:37:22
    Temat: Re: Dziwne zarzadzenia szefa
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciesz sie, ze nazwali to "zasoby ludzkie". Ja sie ostatnio dowiedzialem,
    > ze moja kolezanka pracuje w HR. Pomyslalem o Chorwacji jak mi to
    > napisala... ;)

    hehehe - dobre:)
    Chciala byc nowoczesna i po angieslu powiedziec Human resources.
    Przy czy, niestety nie wszystko da sie bezposrednio tlumaczyc. Tu ktos
    popelnil paskudny brlad i przelozyl to 1 do 1. W j. angielskim HR nie brzmi
    obrazliwie czy ponizajaco. To bardzie przypomina "Kadry i szkolenia" niz
    zasoby jako magazyn z ludzmi jak z narzedziami. Identycznie z filmami, ilez
    to filmow ma "Polskie" tytuly a nie bezposrednie tlumaczenia... bo by
    brzmialy bez sensu dla Polaka.
    Na poczatku lat 90-siatych nastapilo totalne zidiocenie w Polsce (do dzis
    trwa) amerykanizmy i anglikanizmy sa wszedzie. Jadac w autobusie slysze:
    "ale masz fajne -hery-" co to jest? To powiedz calym zdaniem po angielsku...
    Kiedys bedac w Polsce w latach 90-siatych w co drugim sklepie wisi flaga
    amerykanska... Znikly juz podkoszulki - nie ma... sa t-shirt. Czasem mysle,
    ze lepiej by bylo jak by j. anglielsi byl drugim urzedowym w Polsce...Moze
    zamiast takich debilizmow jak "gdzie jedziesz na holideja" bylo by
    normalnie.
    Aha, ale jesli Polskie uczelnie sa w 5-tej setce glownie ze wzgledu na brak
    publikacji po angielsku to wszyscy w Polsce sie obrazaja, ze niech swiat sie
    uczy polskiego:))) ale w sklepie nadal t-shirt;)