    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Date: Thu, 14 Oct 2010 01:56:04 -0500

    On 10/14/2010 1:35 AM, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Znaczy czas się nauczycielom kurczy ?

    Nie, znaczy sie, ze u siebie przyjąłeś, że etat = 8 godzin dziennie, a
    nauczyciela ze 18 godzin tygodniowo i próbujesz udowodnić, że nauczyciel
    jesst w stanie upchnąć 4 etaty dziennie.

    > Kiedy ? 16..20 godzin z przerwą na sen wyczerpuje dobę. A gdzie posiłki,
    > dotarcie do domu, 15 minut dla rodziny ???

    i dokładnie tak to wygląda.
    Jeśli któryś nauczyciel twierdzi, że pracuje na dwa etaty, to bym się go
    zapytał gdzie czołg jedzie, bo tego się zrobić po prostu nie da.
    Ewentualnie jedna szkoła rano, a druga jakaś wieczorowa czy cuś, i wtedy
    nie łudź się, ale on przed 9 wieczorem do domu nie wraca.

    nauczyciele pracujący na 1.5 etatu jak najbardziej się zadrzają.
    Ale wtedy mają minumum godzin w jednej szkole, czyli 18 zajęc
    lekcyjnych tygodniowo i 9 godzin w drugiej.
    Jak ktoś ma w szkole wiecej, jakies 20-22 godziny to na drugi etat po
    prostu się nie wyrobi choćby na uszach stanął.

    A całą robotę pozalekcyjną zabierają do domu i zapieprzają wtedy kiedy
    ty już śpisz.

    jedyny przywilej to taki, że da się pracować w kapciach we własnym fotelu.

    > To już zupełna skrajność. Jak może facet w wieku 35 lat iść na
    > emeryturę, gdy przeciętny ludzik zwykle zapiernicza po kres swojego życia ?

    jak będziesz górnikiem to zrozumiesz.
    jestem przeciwny, żeby szli na emeryturę, ale dłużej pod ziemią po
    prosut się nie da. Oni po prostu po iluś latach pracy powinni dostać
    inną robotę niż zjazd pod ziemie, i niekoniecznie zjeźdżać pod ziemie.

    tak samo jest z policjantami. Do 60-tki uganiać po uliach się nie da,
    ale siedzieć za biurkiem i robic papierkoą raobotę jak najbardziej.

    praca nauczyciela tez jest potwornie wyczerpująca. Spróbuj gadać przez 8
    godzin dziennie i daj znać kiedy laryngolog ci zabroni.
    Nie da sie. Ci ludzie powinni po prostu robić inną robotę w szkole.
    I ja jestem za. Ale oczekuję, że dostaną biurko i krzesło, które będzie
    miejscem pracy, bo jak narazie nauczyciele to jedyna grupa, która nawet
    nie ma swojego miejsca pracy.

    > Jasne, niech każdy spróbuje być górnikiem, nauczycielem i policjantem.
    > Populizm, nic więcej.

    Niech każdy spróbuje i dopiero wtedy się wypowiada jak im dobrze.
    Bez tego spróbowania to dopiero jest populizm.