eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziałalność gospodarcza › Re: Działalność gospodarcza
  • Data: 2006-10-27 19:39:04
    Temat: Re: Działalność gospodarcza
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Łukasz" <k...@e...pl...
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie w zwiazku z wlasna dzialalnoscia gospodarcza. Zastanawiam sie
    > czy w przypadku kiedy mialbym na reke, zalozmy, dostac 1100 zl, to czy to
    > sie w ogole oplaca robic... w porownaniu ze zwykla umowa o prace. Zeby
    > zalozyc wlasna dzialonosc musze wydac ok 250 zl, a z moich obliczen ( nie
    > wiem, moze blednych ) wynika ze koszty pracodawcy przy takiej kwocie sa
    > porownywalne. Zakladam ze tak czy inaczej dostalbym na reke 1100 ( czy
    moze
    > jesli bylaby to umowa o prace 1050, nie wiem czy dla tych 50 zl jest
    sens)
    >
    > Jesli ktos moglby mi pomoc, doradzic cokolwiek w zwiazku z tym to
    dziekuje!
    > Przy wiekszych sumach wynagrodzenia napewno to sie przedstawia inaczej..
    > I jeszcze jedno, podatek od uslug to 22%. W takim razie placilbym pelne
    22%
    > od kwoty brutto na fakturze?
    > Moje watpliwosci wziely sie stad, ze przy umowie o prace niby jest 19%,
    ale
    > tak naprawde (z tego co widze) nie placi sie tyle...

    Jako prowadzacy dzialalnosc masz mozliwosc odliczania szeregu kosztow.
    Poczawszy od ZUS (ok.720zl), poprzez zakup niezbednych do prowadzenia
    dzialalnosci sprzetow, materialow, urzadzen oraz kosztow lokalu, skonczywszy
    na samochodzie i jego eksploatacji.
    22% to VAT - chyba o to idzie. Wystawiasz fakture 1100 + 22%VAT.
    Niektore rzeczy w kosztach bedziesz odliczal takze w VAT, wiec do US nie
    bedzisz oddawal pelnej kwoty VAT z faktury (22% x 1100).
    19% to podatek od dochodow, ktore wyliczysz odejmujac koszty od przychodu
    (1100).
    Prowadzac swoja dzialalnosc mozesz takze myslec o uslugach dla innych, wiec
    o dodatkowych dochodach.

    Takie podejscie do wlasnej pracy ma swoje plusy i minusy...

    Dla pracodawcy, w zasadzie to pozostaje jeden koszt: Twoja faktura (1100)
    Jesli na etacie miales 1100 zl, to warto podyskutowac o podwyzszeniu stawki
    o jakies 300zl. Pracodawca placil Tobie 1100 + prawie 50% x 1100 obciazen,
    wiec zaoszczedza 550zl. Zaoszczedza rowniez papierkowa robote.
    --
    --pozdr.czes


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1