  • Data: 2006-10-28 13:36:20
    Temat: Re: Działalność gospodarcza
    Od: "Łukasz" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z trzeciego filaru bez strat najlepiej jest sie wypisać 2 lata po
    podpisaniu
    > umowy
    > czy bedzie cię stać na płacenie ? O firme pytam sie dlatego, że może to
    > większa
    > firma i bedu tu jacyś pracownicy byli lub obecni, bo żeby zarobić na rękę
    > 1kpln
    > musiałbyś mieć netto jakieś 2kpln z normalnym zusem, musisz się o to
    dogadać
    > to jest handel ?

    Handel? Nie do konca, chociaz w pewnym sensie:) Tworzenie oprogramowania,
    ktora pozniej sie sprzedaje:)
    Firma nie jest szczegolnie duza, zatrudnia tutaj 15 osob, ale wspolparcuje z
    firma zagraniczna... wiec ogolnie jej dzialalnosc nie ogranicza sie tylko do
    naszego kraju...
    Od wczoraj juz napewno duzo wiecej wiem, ale dylemat nadal mam.. sa plusy i
    minusy zalozenia tej dzialalnosci.. musze sie dowiedziec dokladnie jakby to
    wygladalo przy obu opcjach.
    Nie biorac pod uwage odliczen VATu z tytulu zakupionych rzeczy ktore sa
    niezbedne do prowadzenia dzialalnosci to to przy 30% stawce na skladni i
    odprowadzeniu jej, odliczeniu podatku VAT i podatku dochodowego ( zakladajac
    ze bede to robil miesiecznie ) z 2000 zl ( w tym podatek VAT) zostaje mi
    1170 zl. Przy 2000 calkowitych kosztow pracownika, przy umowie o prace
    dostalbym 1050 zl, no to tylko 120 zl mniej... Kurde, zadna rewelka... i to
    jeszcze mam marna kase na emeryture placona. Nie wiem, ja chyba cos zle
    licze.. albo to jest jakies nie tego. Co by bylo gdy stawka na skladki byla
    60%?

    Jasne ze to tego dochodza jakies wyadaki, bezyna, telefon, przybory biurowe,
    no ale tego nie bedzie nie wiem ile.. ale jednak zawsze cos, wiec ten
    podatek VAT sie zmniejszy, jak rowniez zmneijszy sie podatek dochodowy,
    przez co w rece zostanie wiecej, no ale mimo wszystko..

    I caly czas pozostaje kwestia rozwiazania dzialalnosci.. z pewnych wzgledow
    nie wiem czy bede ja chcial ciagnac do konca... mysle mimo wszystko o jej
    zakonczeniu w pewnym momencie ( chyba ze wszystko potoczyloby sie inaczej i
    jednak warto byloby nie konczyc, jednak narazie wszelkie opcje zakladam ). I
    co wowczas z tym.. na necie cos szukam ale jakos nie moge znalesc informacji
    o konsekwencjach takiego zamkniecia przy 30% stawce na skladki...