    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    <uhtiir$rkl$3$Shrek@news.chmurka.net> <MGA0N.73967$6L_4.56412@fx14.ams1>
    <ui0c58$ju8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <137fxbix0c90w$.gd40x47g5pb7$.dlg@40tude.net>
    <bnW0N.78478$3_a2.10970@fx12.ams1> <ui1ua9$e0s$1$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 07 Nov 2023 00:07:34 GMT

    On 2023-11-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiem. To dowód na to że prawo nie nadąża za technologią. A ponoć każdą
    > wątpliwość rozstrzyga się na korzyść oskarżonego...

    Ja bym chyba nie mieszał w to oskarżonego... Tu jest MZ pewien mechanizm
    zabezpieczenia ustawowego. Skoro nadużycia są faktem, a policjantowi
    powierza się się nadzwyczajne uprawnienia, to powinien być mechanizm
    kontroli wykonania tych uprawnień. To, że etos zawodu nie wystarczy
    wiadome jest już od dawna. Ale to ma być mechnizm kontroli, a nie
    mechanizm bezwarunkowej kary.

    > Nie - wprost przeciwnie - domniemanie niewinności - tylko nie
    > funkcjonariusza, a obywatela;) Policjant mówi, że obywatel naruszył jego
    > nietykalność na demonstarcji. Obywatel mówi że nic takiego nie miało
    > miejsce a jedyny kontakt z policjantem miał jak ten go dusił
    > przyciskając do chodnika. No to sprawdzamy - policjant powinien mieć
    > kamerę, do okoła pełno monitoringu, w tym policjyjnego. Nie nagrało się
    > - no szkoda. Proszę przeprosić pana obywatela.

    To będą nadużycia w drugą stronę. Wystarczy przecież polać kamerę czarną
    farbą, rozwalić sobie ryj za pomocą kolegii i oskarżyć policjanta.

    --
    Marcin