  • Data: 2008-04-12 07:53:26
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 20:25
    (autor Sławomir Łyszkowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftoa1k$sak$1@matrix2.idg.com.pl>):

    > "Art.1. ustawy PoRD pkt 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    > odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    > uniknięcia *zagrożenia bezpieczeństwa* uczestników tego ruchu."
    >
    > Tylko co jest zagrożeniem bezpieczeństwa,

    Nie stosowanie się do PoRD :D W tym wypadku jak widać nastąpiła wręcz
    kolizja. Wg mnie konieczne jest zawsze takie stosowanie się, chyba że na
    danym obszarze będą oddzielne zasady, jak np. na torze wyścigowym. Wtedy
    jednak obowiązuje oddzielny zestaw praw.

    > czy jazda bez świateł po
    > drodze osiedlowej w dzień, bez świateł po zamkniętym placu w nocy, bez
    > świateł po drodze osiedlowej w nocy, a może nie zapięte pasy? Sensowny
    > jest i to bardzo tylko trochę nie jasny.

    No bo szukasz wyjątków, które ew. nie mają zastosowania. Jeśli będziesz
    stosować 100% PoRD to będzie dobrze. A dopiero niejasności się mogą
    pojawiać jak zaczniesz część omijać, bo tak... No i można o tym dyskutować,
    jak dostaniesz mandat, ale nie jak spowodujesz kolizję. Bo skoro była
    kolizja z powodu niedostosowania się do PoRD, to znaczy że to stosowanie
    tam było konieczne dla bezpieczeństwa, no nie? :D

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com