  • Data: 2008-04-16 17:46:39
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: "Gray" <X...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" napisał w wiadomości news:fu5cb4$hb0$1@news.wp.pl...

    > i ciekawe jak kirowca wieżdżający na drogę za znakiem by o tym wiedział?
    > do tego dodaj sobie to co już ktoś wyżej napisał że znak D-1 umieszcze się
    > 50 metrów przed skrzyżowaniem i można sobie uświadomić dalczego:O)

    Konkretnie: do 50m.

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 w sprawie
    szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz
    urządzeń bezpieczeństwa drogowego i warunków umieszczania na drogach,
    załącznik nr 1 pkt 5.2.1.3):

    Znaki D-1 umieszcza się w odległości do 50m od skrzyżowania.
    Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym skrzyżowaniem wzdłuż
    trasy z pierwszeństwem znaków D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt.5.2.1.1.)

    > nie wiem kto go umieścił, ale pewnie nie w oderwaniu od przepisów
    > drogowych

    Oczywiście, że zgodnie z PoRD.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
    z dnia 23 września 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz
    wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem
    Na podstawie art. 10 ust. 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza
    się, co następuje:
    [...]
    § 6. 1. Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie projektu organizacji
    ruchu, organ zarządzający ruchem właściwy dla danej drogi.
    2. Organizację ruchu na skrzyżowaniu dróg o różnych organach zarządzających
    ruchem zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi wyższej
    kategorii.

    Gray