  • Date: Thu, 20 Aug 2009 22:19:43 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.

    Budzik pisze:

    > prosze cie, bo powoli spadamy do poziomu bruku merytorycznym poziomem
    > dyskusji.

    Twoja wina.

    > Nie oczekuj ode mnie odpowiedzi, jakie znaczenie w kontekscie oceniania
    > pewnych zjawisk na drodze ma doswiadczenie.
    > 100 tysiecy przez kilkanascie lat - to wiele wyjasnia.
    > Widzisz, ja zrobiłem 100tys. przez ostatnie poltora roku, ale wiem - i tak
    > bedziesz twierdził ze ty wiesz lepiej. Bo TAK!

    Przedstawiciel handlowy? To wiele wyjaśnia...

    > niestety zmartwie cie.
    > tez kilkanascie lat.

    Tym gorzej to świadczy o tobie.

    > hmmm, jak to czasem. A jak nie ma znaku, to co?
    > Skrzyzowanie rownorzedne?

    Może czytaj uważniej?

    > Znaki o skrzyzowaniu stawia sie tam gdzie trzeba, nie ma ich przy kazdym
    > skrzyzowaniu, bo przy kazdym nie musi.

    To samo dotyczy zakrętów.

    Miło by było oznaczyć wszystkie skrzyżowania równorzędne odpowiednim
    znakiem (i taki specjalny znak ostrzegający przed skrzyżowaniami
    równorzędnymi istnieje, jeśli nie wiesz), ale nie zwalnia to kierowców
    od odpowiedzialności za wykrywanie takich skrzyżowań także własnymi
    oczami - i brak znaku A-5 nie uzasadnia pretensji jakiegoś "szybkiego
    Billa", że skrzyżowania nie zauważył i dlatego nie jest winny, że
    wymusił na kimś pierwszeństwo.

    > Bardzo mi sie pdooba ten punkt widzenia: jak moj rozmowca nie rozumie, co
    > chciałem powiedziec, tym gorzej dla rozmowcy.
    > A moze by tak zaczac stosowac porzadną argumentacje, zamiast przescigac sie
    > w bezsensownych porownaniach i zlosliwosciach?

    Złośliwości i chamskie odzywki to w całym tym wątku to twoja
    specjalność. Dodatkowo celowo (albo jesteś aż tak głupi?) imputujesz
    komuś swoje bzdurne wymysły (jak wyżej).

    > Po co twim zdaniem ogranicznia predkosci na drodze, skoro w kazdych

    Zapytaj tych, co je stawiają.

    > warunkach kazdy kierowca i tak jest sam w stanie ocenic z jaka predkoscia
    > bezpiecznie mozna przejechac dany odcinek drogi?

    Poprawka: POWINIEN być w stanie.

    > Jeszcze raz 9bo wyzej odpowiedzi nie było) - po co znaki ostrzegajace o
    > zakretach, kretych drogach, po co barierki itp?

    Mają za zadanie podwyższenie bezpieczeństwa, ale jest to tylko kompromis
    pomiędzy budżetem, zdrowym rozsądkiem, statystyką i fachową oceną danego
    miejsca na drodze.

    Jak pooznaczasz znakami ostrzegawczymi każdy zakręt, to wtedy ludzie
    tacy jak ty zaczną marudzić, że nie było jakiegoś dodatkowego
    ostrzeżenia, bo ten taki straszliwie podstępny zakręt był oznaczony tak
    samo, jak jakiś dużo łagodniejszy.

    > No to pytam cie - z jaka predkoscia przejezdzasz łuk drogi w miejscu gdzie
    > jest ograniczenie predkosci do 90km/h? Na nieznanym odcinku drogi,
    > oczywiscie.

    Dostosowaną do warunków drogowych.

    Swoją szosą to tłumaczy twój problem z wypadaniem na zakręcie...

    Porada: patrz na drogę, nie na prędkościomierz.

    > Moj kolega tez nie. Był poszkodowanym a nie sprawca.

    To pretensje do sprawcy zdarzenia.

    > Przestan z tymi drzewami, to jakis twój konik, czy co.

    Nie mój. To "szybkie Bille" chcieliby powycinać wszystkie drzewa, bo im
    przeszkadzają, jak za szybko pojadą i z drogi wylecą.

    > Nie rozmawiamy o drzewach, tylko de facto o systemie oznaczania dróg,
    > kontroli tegoz i uprawnieniach oraz obowiazkach poszczególnych słuzb
    > zajmujacych sie, jak to szumnie lubia twierdzic wszem i wobec - dbaniem o
    > bezpieczenstwo na drogach.

    Patrz wyżej.

    > Słowo daje - jeszcze tylu epitetów nie usłyszałem pod swoim adresem podczas
    > rozmowy z wydawałoby sie kulturalnym człowiekiem.

    Przyganił kocioł garnkowi... Zwracam uwagę, że to ty zacząłeś od chamski
    "argumentów" ad personam.

    > I to tylko dlatego, ze mamy rozne zdanie na pewien temat.
    > Prosiłbym cie o konkretne odpowiedzi - róznie bywa oznacza ze...?
    > Zwalniasz do ilu?

    Jak już pisałem: patrz na drogę, nie na prędkościomierz. Będziesz
    jeździł bezpieczniej.

    Ja nie jeżdżę z nosem w prędkościomierzu, zwłaszcza w sytuacjach
    wymagających skupienia większego niż długa prosta na pustej drodze w
    jasny dzień.

    Swoją szosą to bardzo dziecinne jechać i ciągle gapić się, ile się
    "wyciąga"...

    > widac popelnił jakis bład.
    > Fajna historia,

    Bingo. Ciekawe, czy miał potem pretensje, że lekki łuk nie był jakoś
    oznaczony...

    > ale zupelnie off-topiczna.

    Na twój przyciasny rozumek...

    [ciach]

    > Niemniej cały czas dodatkowo interesuje mnie zakres obowiazków policjantów
    > drogówki.

    No cóż, powinien wystawić mandat i ewentualnie skierować wniosek do sądu
    grodzkiego w stosunku do delikwenta mającego problem z opanowaniem
    kierunku jazdy.