eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomena internetowaRe: Domena internetowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domena internetowa
    Date: Thu, 27 Mar 2008 11:44:32 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <p...@r...org>
    References: <f...@m...googlegroups.com>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <frs6bg$624$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <f...@8...googlegroups.com>
    <p...@r...org>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <p...@r...org>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: hub.money.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1206618272 25067 217.153.72.70 (27 Mar 2008 11:44:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Mar 2008 11:44:32 +0000 (UTC)
    X-User: olgierdr
    mysite: olgierd.bblog.pl
    User-Agent: Pan/0.132 (Waxed in Black)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:523825
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 12:14:43 +0100, Jarek Spirydowicz napisał(a):

    >> > Bo ja wiem? Pozwoliłbyś producentowi obuwia sportowego na używanie
    >> > np. znaku z napisem "a-didas" w kółku? Graficznie mało podobne, na
    >> > dodatek można uzasadniać, że w Polsce słowo "adidasy" oznacza rodzaj
    >> > obuwia sportowego dowolnej marki.
    >>
    >> Z tą może różnicą, że adidas niewątpliwie jest znakiem renomowanym.
    >> Natomiast nie jest takim ani G-mail ani Gmail.
    >
    > A to coś zmienia? Ochronie podlegają tylko uznane marki?

    Nie, znaki renomowane działają "zawsze i wszędzie".

    > Ja się z
    > wyrokiem zgadzam. To powinno działać w obie strony. Nie tylko nie
    > pozwalać drobnym na podszywanie się pod wielkich, ale również wielkim na
    > wypieranie małych.

    Ale tu nie chodzi o to kto jest kim. Mowa jest o znakach *słowno-
    graficznych* a nie *słownych*, a znaki te są do siebie całkowicie
    niepodobne.

    W ten sposób mógłbyś - jako uprawniony do jakiegoś znaku towarowego -
    zablokować ruch na całym froncie znaków nawet dalece *niepodobnych* do
    Twego znaku.

    > Pomyśl - czy gdyby zarejestrowali znak googla, nie
    > daliby mu argumentu w walce o domenę "gmail.de"?

    Kwestia praw do domeny jest wtórna. I nie daliby mu praw, ponieważ
    Giersch ma prawa do znaku.

    Hint: jest sobie portal Money.pl, który ma znak słowno-graficzny Money.pl
    itd. I jest sobie takie coś http://hotmoney.pl/
    I ja Ci powiem, że nawet do głowy by mi nie przyszło pisać do O2.pl
    jakiekolwiek "Cease and Desist" w tej sprawie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1