  • 1. Data: 2008-03-19 07:10:52
    Temat: Domena internetowa
    Od: a...@g...com

    Sprawa dotyczy domeny internetowej.
    Jakiś czas temu kupiłem domenę o bardzo podobnej nazwie do domeny
    będącej własnością pewnej firmy z Austrii. Kilka dni temu otrzymałem
    pocztą internetową pismo z kacelarii adwokackiej z Austrii która
    powołując się na fakt że jest reprezentantem prawnym owej firmy żąda
    ode mnie usunięcia mojej domeny. W piśmie zwraca uwagę że treść którą
    zawierała moja strona internetowa jest nieuczciwą konkurencją wobec
    firmy z Austrii.
    Zgodnie z żądaniem usunąłem moją domenę. Nie byłoby problemu ale
    kancelaria dołączyła deklarację którą mam wypełnić i w której oprócz
    tego że mam zgodzić się na usunięcie domeny (co już zrobiłem) żąda ode
    mnie 1200 Euro za jak to nazwali koszt interwencji (die Kosten des
    Einschreitens).
    Chciałbym się dowiedzieć czy takiego żądaniania nie powinni wysłać do
    mnie listem poleconym. Nie dostałem również żadnego dokumentu / dowodu
    że faktycznie kancelaria jest reprezentantem firmy z Austrii.
    Co mogę w tej sytuacji zrobić?

  • 2. Data: 2008-03-19 08:39:03
    Temat: Re: Domena internetowa
    Od: "K." <k...@o...pl>

> [...]
    > tego że mam zgodzić się na usunięcie domeny (co już zrobiłem) żąda ode
    > mnie 1200 Euro za jak to nazwali koszt interwencji (die Kosten des

    Wrócić do używania domeny i zapomnieć o sprawie.

    K.

  • 3. Data: 2008-03-19 09:33:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > W piśmie zwraca uwagę że treść którą
    > zawierała moja strona internetowa jest nieuczciwą konkurencją wobec
    > firmy z Austrii.

    a czy to prawda?
    czy rzeczywiscie to co bylo na twojej stronie bylo zbierzne z tym czym zajmuje
    sie tamta firma?

    jesli tak, to ok, jesli nie, to mozesz ich olac, w polsce akurat w tych
    kwestiach prawo mowi to samo co u nich, wiec jak beda zdeterminowanii to moga ci
    problemow narobic

    co do oplaty, no coz, olej ich i juz, co bedzie dalej to sie okaze, masz
    ewentualnie nauczke

  • 4. Data: 2008-03-19 09:38:58
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > pocztą internetową pismo z kacelarii adwokackiej z Austrii która
    > powołując się na fakt że jest reprezentantem prawnym owej firmy żąda

    Napisz im żeby spadali na drzewo prostować banany. Po pierwsze nie ma
    takiego prawa które tego zabrania. Po drugie w jaki sposób Ty miałeś ustalić
    że jest domena o podobnie brzmiącej nazwie?
    Moja domena ma nazwę bardzo zbliżoną do kilku innych w polsce, a jakoś
    nikomu nie przyszło do głowy skarżyć mnie :-).

    > W piśmie zwraca uwagę że treść którą
    > zawierała moja strona internetowa jest nieuczciwą konkurencją wobec
    > firmy z Austrii.

    Natomiast nad tym trzeba byłoby już się zastanowić. Bo co innego nazwa, a co
    innego treść...

    > żąda ode
    > mnie 1200 Euro za jak to nazwali koszt interwencji

    Patrz odp. nr 1 ;-)

  • 5. Data: 2008-03-19 10:13:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

> [...]
    > mnie listem poleconym. Nie dostałem również żadnego dokumentu / dowodu
    > że faktycznie kancelaria jest reprezentantem firmy z Austrii.

    Ale dałeś ciała.

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 6. Data: 2008-03-19 13:59:23
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > czy rzeczywiscie to co bylo na twojej stronie bylo zbierzne z tym czym
    > zajmuje sie tamta firma?

    OK, ale kto zabrania Ci robić coś zbieżnego? Czy nie masz prawa założyć
    firmy np. sprzątającej, bo już jedna jest? Niedopuszczalne jest raczej
    umieszczanie na własnej stronie treści szkodliwych dla tej drugiej firmy, a
    nie reklamowanie własnej działalności. Oczywiście pomijam używanie
    zastrzeżonej nazwy, znaku firmowego itp...

  • 7. Data: 2008-03-19 14:58:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <f...@m...go
    oglegroups.com>,
    a...@g...com wrote:

> [...]
    > mnie listem poleconym. Nie dostałem również żadnego dokumentu / dowodu
    > że faktycznie kancelaria jest reprezentantem firmy z Austrii.

    Popukać się w czoło, przywrócić swoją domenę i przestać klękać na widok
    słów "kancelaria adwokacka".

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2008-03-19 15:07:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OK, ale kto zabrania Ci robić coś zbieżnego?

    robic, nikt, podszywac sie - prawo

    > Czy nie masz prawa założyć firmy np. sprzątającej, bo już jedna jest?

    jesli twoja firmabedzie zajmowala sie tym samym, i nazywala sie tak samo lub
    bardzo podobnie moze to byc poczytane jako nieuczciwa konkurencja

  • 9. Data: 2008-03-19 23:07:35
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Jarek Spirydowicz pisze:

    > Popukać się w czoło, przywrócić swoją domenę i przestać klękać na widok
    > słów "kancelaria adwokacka".

    Możesz mieć rację, chyba, że austriackie przedsiębiorstwo ma
    zarejestrowany w Polsce albo/i w Unii znak towarowy identyczny lub
    bardzo zbliżony do nazwy domeny a zakres działalności autora wątku i tej
    firmy austriackiej sie pokrywa. Wtedy doradzałbym jednak ostrożność, co
    do korzystania z domeny.

    Co do żądania kosztów - pełna zgoda. Nie ma mowy o żadnym płaceniu

  • 10. Data: 2008-03-20 09:03:37
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > jesli twoja firmabedzie zajmowala sie tym samym, i nazywala sie tak samo
    > lub bardzo podobnie moze to byc poczytane jako nieuczciwa konkurencja

    Sorry, ale nie rozśmieszaj mnie. Zauważ że ta firma mieści się w Austrii
    :-). Firm o identycznej nazwie jak moja i robiących dokładnie to samo co
    moja jest w Polsce kilka (widzę na liście operatorów telekomunikacyjnych na
    stronie UKE). I nikt nikogo nie ściga. Po prostu Austriacy zwietrzyli, że
    mogą zastraszyć frajera i wydębić parę Euro :-).